Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/111872
Type of publication: conference paper
Type of publication (PDB): Tezės kituose recenzuojamuose leidiniuose / Theses in other peer-reviewed publications (T1e)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Gustainienė, Loreta;Kaminskienė, Lina;Žydžiūnaitė, Vilma;Kontrimienė, Simona
Title: Kaip jaučiasi mokytojai? Mokytojų psichologinės gerovės ypatumai Lietuvoje
Other Title: How are teachers feeling? Peculiarities of teachers‘ psychological wellbeing in Lithuania
Is part of: Aktualių sprendimų paieškos psichologijos moksle ir praktikoje [elektroninis išteklius]: konferencija, 2020-09-16, Kaunas: pranešimų santraukų leidinys. Kaunas: Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Leidybos namai, 2020
Extent: p. 41-41
Date: 2020
Keywords: Mokytojai;Pasitenkinimą darbu;Psichologinė gerovė
ISBN: nnam
Abstract: Besitęsianti švietimo reforma kelia nemažai iššūkių darbuotojams, kas vienaip ar kitaip siejasi su personalo pasitenkinimu atliekamu darbu bei suvokiama psichologine gerove (Ilgan et al., 2015; Smetackova et al., 2019). Siekiant įvertinti mokytojų psichologinę gerovę buvo atliktas vieno Lietuvos regiono mokyklų mokytojų tyrimas. Šio pristatymo tikslas – atskleisti, kokie su darbu susiję veiksniai leidžia numatyti mokytojų psichologinę gerovę. Tyrime dalyvavo 424 švietimo sektoriaus darbuotojai, iš kurių 368 mokytojai, 56 – administracijos darbuotojai bei specialistai, teikiantys pagalbą vaikui. Tiriamieji pildė elektroninę klausimyno versiją, kurioje psichologinė gerovė buvo vertinama su darbu susijusiais psichosocialiniais veiksniais (pagal Kopenhagos psichosocialinį klausimyną; COPSOQ II, 2007) ir atitinkamais pasitenkinimo darbu klausimais (Spector, 1994). Tyrimo rezultatai atskleidė, kad dauguma darbuotojų patenkinti tuo, kuo jie darbe užsiima, jiems malonu dirbti savo darbą, yra patenkinti tiesioginio vadovo kompetencija, tačiau dalis darbuotojų skundžiasi, kad darbe per daug popierizmo, o beveik pusė darbuotojų nurodo esą nepatenkinti per retai ir per mažai didėjančiais atlyginimais. Nemaža dalis darbuotojų nurodo patiriantys psichologinį smurtą, nemalonų pokštavimą, erzinimą ir/arba patyčias, ginčų, konfliktų, dažniausiai kylančių iš mokinių. Didelę laiko dalį darbuotojai nurodė besijaučią fiziškai ir emociškai išsekę. Mokytojų pasitenkinimą darbu prognozuoja didesnis pasitikėjimas kolegomis ir vadovavimo mokyklai kokybė, geresnė darbuotojų savijauta, didesnis fizinis saugumas ir trumpesnis darbo stažas toje pačioje mokykloje.[...]
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/111872
Affiliation(s): Edukologijos tyrimų institutas
Psichologijos katedra
Vilniaus universitetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml5.94 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

24
checked on Mar 30, 2021

Download(s)

8
checked on Mar 31, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.