Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/111871
Type of publication: conference paper
Type of publication (PDB): Tezės kituose recenzuojamuose leidiniuose / Theses in other peer-reviewed publications (T1e)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Gustainienė, Loreta;Stelmokienė, Aurelija;Kovalčikienė, Kristina;Genevičiūtė-Janonė, Giedrė
Title: Ar universitetų dėstytojai „iš mėnulio“? Akademinio ir neakademinio personalo stresą ir pasitenkinimą darbu universitete prognozuojantys veiksniai
Other Title: Are university professors „alliens“? Factors that predict stress and job satisfaction of academic and non-academic staff at university
Is part of: Aktualių sprendimų paieškos psichologijos moksle ir praktikoje [elektroninis išteklius]: konferencija, 2020-09-16, Kaunas: pranešimų santraukų leidinys. Kaunas: Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Leidybos namai, 2020
Extent: p. 39-39
Date: 2020
Keywords: Universitetų dėstytojai;Pasitenkinimą darbu;Psichologinė gerovė
ISBN: nnam
Abstract: Neretai tenka išgirsti, jog universitetų dėstytojai „iš mėnulio“ – dirba daug ir intensyviai, atlygio gauna mažai, darbo sąlygos stresinės, sektoriuje nuolatiniai pokyčiai, bet darbo vietos nekeičia ir net atrodo, jog sugeba palaikyti savo psichologinę gerovę kažkokiomis „stebuklingomis“ priemonėmis. Užsienio mokslininkai (pvz., Bakker, Demerouti, 2016) patvirtina, jog sektorius gali būti svarbus tarpinis veiksnys siekiant paaiškinti darbo išteklių ir reikalavimų reikšmę darbuotojų psichologinei gerovei. Todėl šio pristatymo tikslas – atskleisti, kokie darbo ištekliai ir reikalavimai prognozuoja akademinio ir neakademinio personalo psichologinę gerovę reprezentuojančius rodiklius: stresą ir pasitenkinimą darbu, universitete. Kiekybiniame skerspjūvio tyrime dalyvavo 447 universitetų darbuotojai (iš jų 257 akademinis personalas, 99 neakademinis personalas ir 91 darbuotojas, kuris užėmė ir akademines, ir neakademines pareigas). Tiriamieji pildė elektroninę klausimyno versiją, kurioje darbo ištekliai, reikalavimai ir stresas buvo vertinami Kopenhagos klausimynu (COPSOQ II, 2007), o pasitenkinimas darbu – klausimais pagal Spector išskirtas pasitenkinimo darbu sritis. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog akademinio personalo darbuotojų stresą geriausiai paaiškina patiriamas darbošeimos vaidmenų konfliktas, taip pat aukšti emociniai ir kiekybiniai reikalavimai darbe. Tuo tarpu, neakademinio personalo darbuotojų stresą reikšmingai prognozuoja tik emociniai reikalavimai darbe, o dvigubas pareigas užimančių darbuotojų stresui reikšmingi kiekybiniai reikalavimai bei darbošeimos vaidmenų konfliktas
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/111871
Affiliation(s): Psichologijos katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml6.09 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

12
checked on May 1, 2021

Download(s)

3
checked on May 1, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.