Straipsnyje nagrinėjama mokinių mokymosi motyvacija, kuri yra viena iš
svarbiausių problemų ugdyme (Ames, 1990). Nors, siekiant išsiaiškinti mokinio mokymosi
motyvaciją, atlikta gausybė tyrimų, vis dar lieka neatsakytų klausimų: kiek daug reikalinga
kontroliuoti mokinius (Stipek, 2002), kurios iš mokinių motyvaciją skatinančių strategijų yra
svarbesnės, kaip jas įgyvendinti mokytojo darbe, kad jos būtų veiksmingos (Brophy, 1998).
Taigi, darbo objektas – V–XII klasių mokinių mokymosi motyvacija edukacinių veiksnių modeliavimo aspektu. Tyrimo tikslas – eskizuoti mokinių mokymosi motyvaciją V–XII klasėse
ugdymo veikėjų – mokinių ir mokytojų – požiūriu. Atlikto tyrimo pagrindu formuluojamos
išvados, jog mokykloje derėtų sukurti jaukią, nekonfliktišką atmosferą, tačiau skatinančią
tobulėti, dažniau tikrinant mokinių žinias, taip pat didinant reikalavimus ir mokymosi krūvį
pagal mokinio gebėjimus ir motyvuotumą.
The article explores student learning motivation which is one of the key issues
of education (Ames, 1990). Even though multiple analyses have been performed in
order to define the fundamentals of student motivation, many questions are still to
be answered: to what extent students need to be controlled (Stipek, 2002), which of
the strategies boosting student motivation are preferential and how to apply them
in practical work so that to render them efficient (Brophy, 1998). The object of this
work is the learning motivation of 5th to 12th form students in terms of modelling
educational factors. The aim of the analysis is to model student learning motivation
in the 5th to 12th forms from the point of view of the participants of the education
process, namely, the educators and the students. On the basis of the performed
analysis, conclusions may be drawn that cosy, conflict-free environment promoting
improvement should be created at school, at the same time testing students’ knowledge more frequently, increasing requirements and student workload according to
the student’s ability and motivation.
Type of document
type::text::periodical::journal::contribution to journal::journal article::research article