Socialinių pedagogų teisių ir pareigų įgyvendinimo galimybės praktinėje veikloje
Author |
---|
Čiužas, Renaldas |
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2011 | 27 | 45 | 57 |
Straipsnyje nagrinėjami socialinių pedagogų teisių ir pareigų įgyvendinimo aspektai. Įvadinėje straipsnio dalyje pateikiama mokslinės literatūros apžvalga socialinių pedagogų veiklos vadybiniu, įvaizdžio formavimo ar lyginamuoju aspektais. Daugiausia dėmesio straipsnio autoriai skiria teisių ir pareigų įgyvendinimo galimybių socialinių pedagogų veikloje empirinio tyrimo rezultatų analizei. Taikant apklausos raštu metodą, respondentais pasirinkti Lietuvos miestų ir rajonų socialinių pedagogų konsultantai. Manoma, kad jie, atstovaudami savo miestus ir rajonus, geriausiai išmano padėtį nagrinėjama tema. Tyrimas atskleidė, kad nors nuo socialinio pedagogo pareigybės įsteigimo ugdymo institucijose praėjo daugiau nei dešimtmetis, socialiniai pedagogai, įgyvendindami savo pareigas ir teises, susiduria su daugelį metų besikartojančiais tais pačiais sunkumais: tik dalis socialinių pedagogų turi galimybę kelti kvalifikaciją; profesinio bendravimo požiūriu nepakankami dalykiniai santykiai su kitais mokyklos bendruomenės specialistais; nepakankama mokyklų vadovų ir švietimo bei ugdymo skyriaus darbuotojų kompetencija teisingai ir objektyviai įvertinti socialinio pedagogo darbą, teikti jam paramą. Tyrimas parodė, kad daugumą socialinių pedagogų netenkina darbo ir materialinės sąlygos, visuomenės požiūris, menkas tėvų dėmesys šios jauniausios profesijos Lietuvoje atstovams. Straipsnyje išsamiai išanalizuoti socialinių pedagogų konsultantų atvirų klausimų atsakymai, išryškinę aktualias, su jos veiklos sąlygų gerinimu susijusias problemas.