Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/108998
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Celiešienė, Eglė;Kvieskienė, Giedrė
Title: Play for children with disability. Case study from Lithuania
Other Title: Vaikų, turinčių negalią, žaidimų poreikiai: Lietuvos atvejis
Is part of: Socialinis ugdymas : mokslo darbai. , 2016, t. 42, Nr. 1
Extent: p. 70-82
Date: 2016
Keywords: Tvarioji edukacija;Įtraukusis žaidimas;Vaikų poreikiai;Socialinė ekonomika ir gerovė;Sustainable education;Free play;Play for children with disability
Abstract: Apie tvariosios edukacijos ir švietimo kokybę analizuojančius indeksus yra plačiai diskutuojama ir jie prieštaringai suvokiami tiek praktiniame, tiek teoriniame diskurse. Darnusis švietimas turėtų atliepti vaikų, turinčių negalią, poreikius ir padėti jiems integruotis į visuomenę ir taip prisidėti siekiant socialinės pažangos bei ekonomikos augimo. Švietimas yra centrinė ašis, skatinanti skirti daugiau dėmesio interaktyviajai edukacijai, įtraukiajam žaidimui ir daugiafunkciam dizainui
The indices of sustainable education and equal facilities for children with disability interface with the play and creativity game in education arena are widely discussed and controversially perceived in practical workshops and theoretical literature. Creative and inclusive education for children with disability is designed to meet their needs and facilitate their social integration and development. Education is the central axis of integration and growth of children integration and growth encouraging additional focus on simulation and education based on creative and interactive games design
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/108998/1/ISSN2351-6011_2016_V_42_N_1.PG_70-82.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/108998
http://dx.doi.org/10.15823/su.2016.06
Affiliation(s): Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegija
Vytauto Didžiojo universitetas
Švietimo akademija
Appears in Collections:Socialinis ugdymas / Social Education 2016, t. 42, nr. 1
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

28
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

17
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.