Play for children with disability. Case study from Lithuania
Author | Affiliation | |||
---|---|---|---|---|
LT | Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegija | LT | ||
LT |
Date | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2016 | 42 | 1 | 70 | 82 |
Apie tvariosios edukacijos ir švietimo kokybę analizuojančius indeksus yra plačiai diskutuojama ir jie prieštaringai suvokiami tiek praktiniame, tiek teoriniame diskurse. Darnusis švietimas turėtų atliepti vaikų, turinčių negalią, poreikius ir padėti jiems integruotis į visuomenę ir taip prisidėti siekiant socialinės pažangos bei ekonomikos augimo. Švietimas yra centrinė ašis, skatinanti skirti daugiau dėmesio interaktyviajai edukacijai, įtraukiajam žaidimui ir daugiafunkciam dizainui.
The indices of sustainable education and equal facilities for children with disability interface with the play and creativity game in education arena are widely discussed and controversially perceived in practical workshops and theoretical literature. Creative and inclusive education for children with disability is designed to meet their needs and facilitate their social integration and development. Education is the central axis of integration and growth of children integration and growth encouraging additional focus on simulation and education based on creative and interactive games design.