Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/108897
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Rauhansalo, Tuomas;Kvieska, Vytautas
Title: Finnish education system in integrated social education context
Other Title: Suomijos švietimo sistema integruoto socialinio ugdymo kontekste
Is part of: Socialinis ugdymas : mokslo darbai. Vilnius : Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2017, t. 46, Nr. 2
Extent: p. 24-39
Date: 2017
Keywords: Suomijos švietimo sistema;Integruotas ugdymas;Mokymasis visą gyvenimą;Finnish education system;Integration education;Life – long learning
Abstract: Straipsnis parengtas remiantis „Erasmus+“ finansuojamu projektu „Integruotas ekonomikos, etikos ir pilietinio ugdymas vidurinėse mokyklose“. Šį projektą vykdo Lietuvos laisvosios rinkos institutas, Lietuvos edukologijos universitetas, Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazija Lietuvoje, Rygos mokytojų rengimo ir švietimo vadybos akademija, Rygos valstybinė gimnazija Nr. 1 Latvijoje, Gustavo Adolfi gimnazija Estijoje ir JAMK taikomųjų mokslų universitetas Suomijoje. Straipsnio tikslas yra išanalizuoti ekonomikos, etikos ir pilietiškumo ir socialinės atsakomybės integracijos kokybę ir aktualumą ir pristatyti Suomijos švietimo praktikos, teorijos ir metodikos, įgyvendinamus JAMK taikomųjų mokslų universitete, pasiekimus. Straipsnyje pateikiama Suomijos švietimo sistemos, naudojamų praktikoje teorijų ir integruotos socialinio ugdymo patirties ir gerųjų pavyzdžių iš Suomijos mokyklų pavyzdžiai
This article is based on Erasmus+ funded project called “Developing Interdisciplinary Economics, Ethics and Citizenship Education in Secondary Schools”. The project is carry out by The Lithuanian Free Market Institute together with Lithuanian University of Educational Sciences, the Vilnius Vytautas Magnus Gymnasium in Lithuania, the Riga Teacher Training and Educational Management Academy, Riga State Gymnasium No 1 in Latvia, Gustav Adolfi Gymnasium in Estonia and the JAMK University of Applied Sciences. The main idea of the article is to analyze the quality and relevance of economics, ethics and citizenship and social education in the Finland. JAMK University of Applied Sciences’ one task is to present good Finnish education practices, theories and methodologies. In article presented a view of Finnish education system and presents theories which are used in upper secondary schools in Finland for integrated social education, learning methods used and general examples from Finland’s schools e.g. interviewed from Elina Kastepohja, social studies and history lecturer from Muurame Senior High School
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/108897/1/ISSN2351-6011_2017_V_46_N_2.PG_24-39.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/108897
http://dx.doi.org/10.15823/su.2017.10
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Švietimo akademija
Appears in Collections:Socialinis ugdymas / Social Education 2017, t. 46, nr. 2
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml7.05 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.