Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/1071
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOgsta, Elīna
dc.contributor.authorŠalkovska, Jeļena
dc.date.accessioned2016-03-10T08:59:58Z
dc.date.available2016-03-10T08:59:58Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2335-8750
dc.identifier.urihttps://eltalpykla.vdu.lt/1/1071
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.7220/MOSR.1392.1142.2014.70.7
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12259/1071-
dc.description.abstractNowadays, due to ever-changing market conditions, increasingly global market place, and consumer empowerment, one of the main means of marketing accountability, assessment and communication of specific marketing and business objectives in companies are marketing metrics. The authors of this research attempt a critical evaluation of marketing measurement methods by elaborating a conceptual framework of marketing metrics, marketing efficiency, effectiveness, and performance from literature review, as well as implementation of marketing measurement tools in Latvian enterprises in order to gain an overview of current marketing management issue regarding practical marketing assessment. The research paper contains the results of research of the marketing measurement practice in Latvian companies, conducted under the authors’ guidance in March, 2014.en_US
dc.description.abstractDėl nuolat kintančių pasaulinės rinkos sąlygų ir vartotojų išprusimo, viena pagrindinių šiandieninių priemonių, leidžiančių įvertinti įmonių pardavimo atskaitomybę, konkrečius prekybos ir verslo tikslus yra rinkodaros rodikliai. Šio tyrimo autoriai bando kritiškai įvertinti rinkodaros vertinimo metodus, remdamiesi literatūros apžvalga, siekia parengti rinkodaros rodiklių efektyvumo, veiksmingumo ir panaudojimo koncepcijos modelį, taip pat, tiriant rinkodaros vertinimo įrankius Latvijos įmonėse, siekia išanalizuoti praktinį rinkodaros vertinimą. Straipsnyje pateikiami praktinio rinkodaros vertinimo Latvijos įmonėse 2014 m. kovo mėnesį atlikto tyrimo rezultatai.lt_LT
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofOrganizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai, 2014, nr. 70, p. 91-105lt_LT
dc.rightsSutarties data 2013-04-17, nr. A1219, laisvai prieinamas internetelt_LT
dc.subjectMarketing metricsen_US
dc.subjectMarketing efficiencyen_US
dc.subjectMarketing effectivenessen_US
dc.subjectMarketing performance measurementen_US
dc.subjectMarketing measurement methodsen_US
dc.subjectRinkodaros rodikliailt_LT
dc.subjectRinkodaros efektyvumaslt_LT
dc.subjectRinkodaros veiksmingumaslt_LT
dc.subjectRinkodaros veiklos vertinimaslt_LT
dc.subjectRinkodaros vertinimo metodailt_LT
dc.titleQuantitative and qualitative measurement methods of companies’ marketing efficiencyen_US
dc.title.alternativeKiekybiniai ir kokybiniai įmonių rinkodaros rodiklių vertinimo metodailt_LT
dc.typeStraipsnis / Article
dc.subject.udc65 Leidyba. Reklama / Publishing. Advertising
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai / Management of Organizations: Systematic Research 2014, nr. 70
Files in This Item:
Show simple item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

105
checked on Dec 5, 2021

Download(s)

954
checked on Dec 5, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.