Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/1071
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Ogsta, Elīna;Šalkovska, Jeļena
Title: Quantitative and qualitative measurement methods of companies’ marketing efficiency
Other Title: Kiekybiniai ir kokybiniai įmonių rinkodaros rodiklių vertinimo metodai
Is part of: Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai, 2014, nr. 70, p. 91-105
Date: 2014
Keywords: Marketing metrics;Marketing efficiency;Marketing effectiveness;Marketing performance measurement;Marketing measurement methods;Rinkodaros rodikliai;Rinkodaros efektyvumas;Rinkodaros veiksmingumas;Rinkodaros veiklos vertinimas;Rinkodaros vertinimo metodai
Abstract: Nowadays, due to ever-changing market conditions, increasingly global market place, and consumer empowerment, one of the main means of marketing accountability, assessment and communication of specific marketing and business objectives in companies are marketing metrics. The authors of this research attempt a critical evaluation of marketing measurement methods by elaborating a conceptual framework of marketing metrics, marketing efficiency, effectiveness, and performance from literature review, as well as implementation of marketing measurement tools in Latvian enterprises in order to gain an overview of current marketing management issue regarding practical marketing assessment. The research paper contains the results of research of the marketing measurement practice in Latvian companies, conducted under the authors’ guidance in March, 2014.
Dėl nuolat kintančių pasaulinės rinkos sąlygų ir vartotojų išprusimo, viena pagrindinių šiandieninių priemonių, leidžiančių įvertinti įmonių pardavimo atskaitomybę, konkrečius prekybos ir verslo tikslus yra rinkodaros rodikliai. Šio tyrimo autoriai bando kritiškai įvertinti rinkodaros vertinimo metodus, remdamiesi literatūros apžvalga, siekia parengti rinkodaros rodiklių efektyvumo, veiksmingumo ir panaudojimo koncepcijos modelį, taip pat, tiriant rinkodaros vertinimo įrankius Latvijos įmonėse, siekia išanalizuoti praktinį rinkodaros vertinimą. Straipsnyje pateikiami praktinio rinkodaros vertinimo Latvijos įmonėse 2014 m. kovo mėnesį atlikto tyrimo rezultatai.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/1071
http://dx.doi.org/10.7220/MOSR.1392.1142.2014.70.7
https://hdl.handle.net/20.500.12259/1071
Appears in Collections:Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai / Management of Organizations: Systematic Research 2014, nr. 70

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

59
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

770
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.