Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/1065
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Lingebērziņš, Ēriks
Title: Cross-cultural communication challenges of international tourism business environment
Other Title: Tarpkultūrinės komunikacijos problemos tarptautinio turizmo verslo aplinkoje
Is part of: Organizacijų vadyba : sisteminiai tyrimai, 2011, nr. 59, p. 69-79
Date: 2011
Keywords: Cross-cultural communication;Tarpkultūrinė komunikacija;Service quality;Tourism management;Paslaugų kokybė;Turizmo vadyba
Abstract: This paper, based on analytic literature review, identifies contemporary challenges of international tourism, considering the changing international market structure from a perspective of cross-cultural communication. It confirms the importance of cross-cultural communication for contemporary international tourism.
Straipsnyje, remiantis analitine literatūros apžvalga, identifikuojamos šiuolaikinio tarptautinio turizmo problemos, įvertinant besikeičiančią tarptautinės rinkos struktūrą tarpkultūrinės komunikacijos požiūriu. Pagrindžiama tarpkultūrinės komunikacijos svarba šiuolaikiniame tarptautiniame turizme.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/1065
https://hdl.handle.net/20.500.12259/1065
Appears in Collections:Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai / Management of Organizations: Systematic Research 2011, nr. 59

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

16
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

224
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.