Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/103856
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis recenzuojamoje Lietuvos konferencijos medžiagoje / Article in peer-reviewed Lithuanian conference proceedings (P1f)
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Rašimaitė, Aušra;Tamulienė, Vilma
Title: Integruotos marketingo komunikacijos vystymasis ir iššūkiai praktikoje
Other Title: Development of integrated marketing communication and its practical implementation challenges
Is part of: 22-osios Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija "Ekonomika ir vadyba", 2019 m. vasario 13 d. Vilnius = Proceedings of the 22nd Conference for Junior Researchers „Science – Future of Lithuania“ "Economics and Management", 13 February, Vilnius, Lithuania. Vilnius : Technika, 2019, nr. 22
Extent: p. 1-10
Date: 2019
Note: art. no. vvf.2019.038
Keywords: Marketingo komunikacija;Integruota marketingo komunikacija;IMK;Rinkodara;Reklama;Ryšiai su visuomene;Marketing communications;Integrated marketing communication;IMC;Marketing advertising;Public relations
Abstract: Integruota marketingo komunikacija (toliau – IMK) – vienas svarbiausių komunikacijos raidos etapų, kuris sukėlė itin daug diskusijų mokslinėje aplinkoje. Iš pradžių susidurta su skirtingų IMK apibrėžčių gausa, vėliau siekiama formuoti IMK koncepciją. Tačiau nors dauguma mokslininkų siekė tolesnių IMK tyrimų, atsirado ir prieštaringų IMK koncepcijos vertinimų. Šio straipsnio tikslas – išnagrinėti IMK koncepciją ir jos pritaikymo praktikoje kliūtis. Straipsnyje buvo išsiaiškinta, kodėl reikalinga integruota marketingo komunikacija, dėl kokių priežasčių atsirado ši koncepcija, kokia jos samprata, kaip vyko jos vystymasis. Išanalizavus šiuos pagrindinius IMK teorinius aspektus pateiktos dažniausios pritaikymo problemos su kuriomis susiduria organizacijos. Straipsnyje taikyti tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, lyginamoji analizė, sintezė ir apibendrinimas
Integrated marketing communication (IMC) is one of the most important stages of communication development, which has caused a lot of discussion in the scientific environment. While most scientists provided many IMC definitions and sought further analysis, some contradictory IMC evaluations emerged. The purpose of this article is to examine the concept of the IMC and the obstacles to its application in practice. The article explains why integrated marketing communication is needed, why the concept emerged, its concept and how it evolved. After analyzing theoretical aspects of IMC, the most common application problems encountered by organizations were presented. Used research methods in this article: analysis of scientific literature, comparative analysis, synthesis and generalization
Internet: http://jmk.vvf.vgtu.lt/index.php/Verslas/2019/paper/viewFile/425/180
Affiliation(s): Vilniaus Gedimino technikos universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml6.71 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

99
checked on May 1, 2021

Download(s)

37
checked on May 1, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.