Formation of readiness of higher education institutions’ students to the introduction of musical-pedagogical technologies
Author |
---|
Oleksiuk, Olga |
Date | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2019 | 136 | 4 | 126 | 140 |
The model for the formation of the readiness of pre-service music teachers to the introduction of music-pedagogical technologies is developed, it includes elements: methodological-targeted; content-technological; productive-evaluative. The created model of the use of music-pedagogical technologies in lessons of musical art in secondary schools contains music perception, vocal-choral work, improvisation, playing on musical instruments, and musical-plastic activity.
Šis tyrimas, aukštųjų mokyklų studentų pasirengimas diegti muzikines-pedagogines technologijas, atliepia šių dienų laikotarpį. Mokslinis rezultatų naujumas – plėtoti aukštųjų mokyklų studentų pasirengimo modelį diegiant muzikines-pedagogines technologijas. Sukurtas muzikinių-pedagoginių technologijų panaudojimo modelis apima muzikos suvokimą, vokalinį chorinį darbą, muzikinės literatūros studijavimą, improvizaciją, grojimą muzikos instrumentais ir muzikinę-plastinę veiklą. Tyrimas atliktas Centrinės Ukrainos regione, aukštojo mokslo įstaigose. Eksperimentinėse grupėse dalyvavo 212 respondentų, kontrolinėse grupėse – 192 respondentai. Praktinė šių rezultatų reikšmė yra ta, kad studentai skatinami toliau dirbti šio tyrimo kryptimi ir kad tai yra neabejotinas indėlis plėtojant muzikinio-pedagoginio ugdymo teoriją ir metodiką. Apibendrinti atlikto tyrimo duomenys leido nustatyti eksperimentinės grupės studentų pasirengimo muzikos pedagoginėms technologijoms diegti procentinį lygio santykį: aukščiausias lygis – 23,1 proc.; vidutinis lygis – 50,5 proc.; žemiausias lygis – 26,3 proc.; taip pat atitinkamai kontrolinės grupės – 24,5 proc., 51,6 proc., 24,0 proc. Tyrimo rezultatai rodo, kad, prieš pradedant organizuoti tiriamąjį-eksperimentinį darbą, eksperimentinių ir kontrolinių grupių studentai buvo maždaug to paties pasirengimo lygio, tačiau atlikę eksperimentinį darbą eksperimentinės grupės studentai pasiekė aukštesnių rezultatų. Vadinasi, galime daryti išvadą, kad organizuojamas tikslingas aukštųjų mokyklų studentų, būsimų muzikos mokytojų, pasirengimas diegti muzikines-pedagogines technologijas gerokai pakėlė studentų lygį.