Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/101342
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Merkys, Gediminas;Brazienė, Rūta
Title: Evaluation of public services provided by municipalities in Lithuania: an experience of applying a standardized survey inventory
Other Title: Savivaldybių teikiamų viešųjų paslaugų vertinimas Lietuvoje: standartizuoto tipo inventarijaus taikymo patirtis
Is part of: Socialiniai mokslai = Social Sciences. Kaunas : Technologija, 2009, nr. 4(66)
Extent: p. 50-61
Date: 2009
Keywords: Viešosios paslaugos;Savivaldybių teikiamos paslaugos;Standartizuoto tipo inventarijus;Public services;Standardized survey inventory
Abstract: Vertinant iš multimetodizmo ir trianguliacijos perspektyvos, greta žinybinės statistikos analizės išskirtinis vaidmuo tenka savivaldybės gyventojų viešosios nuomonės tyrimams. Viešoji nuomonė atspindinti gyventojų pasitenkinimą įvairiomis viešojo sektoriaus paslaugomis, taip pat gyvenimo kokybės vertinimus ir yra daugeliu požiūriu vertingas indikatorius. Išsami, profesionaliai apibendrinta informacija reikalinga: grindžiant metinius savivaldybių biudžetus, parengiant išrinktų savivaldos lyderių metines ataskaitas, metinius pranešimus visuomenei ir rinkėjams, pagrindžiant savivaldybės fiskalines paraiškas centralizuotai skirstomai biudžeto daliai, įvairioms vyriausybinėms programoms, įvertinant įvairių taikytų intervencinių priemonių bei diegiamų programų efektyvumą, rengiant ir tvirtinant savivaldybių strateginius planus bei atliekant jų įgyvendinimo monitoringą, pagrindžiant bendrąjį programavimo dokumentą, kuris būtinas savivaldybėms pretenduojant į ES paramą, parengiant ir pagrindžiant konkrečias paraiškas ES paramai gauti. Sociologinių metodų informacinė pridėtinė vertė, lyginant su žinybine statistika, yra ta, kad jie gali gana jautriai atskleisti gyventojų preferencijas ir lūkesčius ateičiai, taip pat subjektyvų pasitenkinimą. Tai, kad masinės apklausos būdu galima išsiaiškinti vartotojų (ir rinkėjų) pasitenkinimą bei lūkesčius yra trivialu. Tuo paremti dauguma paslaugų kokybės ir rinkos tyrimų. Vis dėlto privačios rinkos paslaugų (t.y. – ne socialinių ir ne viešųjų paslaugų) sektoriuje egzistuoja toks reiškinys, kai vartotojai už paslaugos kokybę „balsuoja“ pinigais. Tai yra itin objektyvus bei daug pasakantis indikatorius. Rinkos tyrimų buvimas čia pasireiškia kaip papildomas (iš principo nebūtinas) paslaugos teikėjo informavimosi kanalas. [...]
The article introduces a standardized survey inventory for evaluation of public services provided by municipalities and discusses the meaning of the population survey, informational channels ensuring feedback about citizens’ satisfaction with municipal management decisions and public services. Theoretically a standardized survey inventory is based on the several approaches: quality of life, sustainable development, social marketing and new public management, strategic analysis and planning. The survey using this standardized survey inventory was conducted in nine Lithuanian municipalities in 2005- 2008. The article discusses methodological aspects and experience of the survey inventory application: the problem of an answer format, sampling and statistical normalization, possibility to extract standardized outputs
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/101342
Affiliation(s): Kauno technologijos universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

21
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

6
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.