Evaluation of public services provided by municipalities in Lithuania: an experience of applying a standardized survey inventory
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Kauno technologijos universitetas | LT | |
Date |
---|
2009 |
Vertinant iš multimetodizmo ir trianguliacijos perspektyvos, greta žinybinės statistikos analizės išskirtinis vaidmuo tenka savivaldybės gyventojų viešosios nuomonės tyrimams. Viešoji nuomonė atspindinti gyventojų pasitenkinimą įvairiomis viešojo sektoriaus paslaugomis, taip pat gyvenimo kokybės vertinimus ir yra daugeliu požiūriu vertingas indikatorius. Išsami, profesionaliai apibendrinta informacija reikalinga: grindžiant metinius savivaldybių biudžetus, parengiant išrinktų savivaldos lyderių metines ataskaitas, metinius pranešimus visuomenei ir rinkėjams, pagrindžiant savivaldybės fiskalines paraiškas centralizuotai skirstomai biudžeto daliai, įvairioms vyriausybinėms programoms, įvertinant įvairių taikytų intervencinių priemonių bei diegiamų programų efektyvumą, rengiant ir tvirtinant savivaldybių strateginius planus bei atliekant jų įgyvendinimo monitoringą, pagrindžiant bendrąjį programavimo dokumentą, kuris būtinas savivaldybėms pretenduojant į ES paramą, parengiant ir pagrindžiant konkrečias paraiškas ES paramai gauti. Sociologinių metodų informacinė pridėtinė vertė, lyginant su žinybine statistika, yra ta, kad jie gali gana jautriai atskleisti gyventojų preferencijas ir lūkesčius ateičiai, taip pat subjektyvų pasitenkinimą. Tai, kad masinės apklausos būdu galima išsiaiškinti vartotojų (ir rinkėjų) pasitenkinimą bei lūkesčius yra trivialu. Tuo paremti dauguma paslaugų kokybės ir rinkos tyrimų. Vis dėlto privačios rinkos paslaugų (t.y. – ne socialinių ir ne viešųjų paslaugų) sektoriuje egzistuoja toks reiškinys, kai vartotojai už paslaugos kokybę „balsuoja“ pinigais. Tai yra itin objektyvus bei daug pasakantis indikatorius. Rinkos tyrimų buvimas čia pasireiškia kaip papildomas (iš principo nebūtinas) paslaugos teikėjo informavimosi kanalas. [...]
The article introduces a standardized survey inventory for evaluation of public services provided by municipalities and discusses the meaning of the population survey, informational channels ensuring feedback about citizens’ satisfaction with municipal management decisions and public services. Theoretically a standardized survey inventory is based on the several approaches: quality of life, sustainable development, social marketing and new public management, strategic analysis and planning. The survey using this standardized survey inventory was conducted in nine Lithuanian municipalities in 2005- 2008. The article discusses methodological aspects and experience of the survey inventory application: the problem of an answer format, sampling and statistical normalization, possibility to extract standardized outputs.