Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/101001
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis recenzuojamoje Lietuvos tarptautinės konferencijos medžiagoje / Article in peer-reviewed Lithuanian international conference proceedings (P1e)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Tolstych, Neringa;Urnėžienė, Emilija
Title: Pirminio profesinio mokymo įvaizdžio gerinimas kai kokybės vadybos tobulinimo prielaida: profesinio mokymo įstaigų mokinių požiūris
Other Title: Image development of initial vocational education and training as a prerequisite for the improvement of quality management
Is part of: Studijos šiuolaikinėje visuomenėje 2015 : 2-os tarptautinės mokslinės konferencijos pranešimų medžiaga = Studies in modern society 2015 : material of the 2nd international scientific sonference Šiauliai : Šiaurės Lietuvos kolegija, 2015
Extent: p. 117-126
Date: 2015
Keywords: Organizacijos įvaizdis;Pirminio profesinio mokymo įvaizdžio gerinimas;Visuotinės kokybės vadyba;Tvarioji lyderystė;Image of the organisation;Image development of initial vocational education and training;Total quality management;Sustainable leadership
ISBN: 9789955859031
Abstract: Straipsnyje atskleidžiamas profesinio mokymo įstaigų mokinių požiūris į Lietuvos pirminio profesinio mokymo įvaizdį, išryškinami veiksniai, formuojantys Lietuvos pirminio profesinio mokymo įvaizdį, bei įvaizdžio gerinimo galimybės kaip kokybės vadybos tobulinimo prielaida. Nustatyta, kad mokinių požiūriu vidinis pirminio profesinio mokymo įvaizdis yra teigiamas, tačiau su neigiamu aspektu. Išorinis pirminio profesinio mokymo įvaizdis yra labiau teigiamas nei neigiamas. Pirminio profesinio mokymo įvaizdžio gerinimą lemia tiek teigiami, tiek neigiami veiksniai. Pirminio profesinio mokymo įvaizdžio gerinimo priemonės yra susijusios su efektyvia profesinio mokymo įstaigų veikla viešinimo srityje, moderniu mokymo turiniu bei efektyviu dialogu su darbdaviais
In today’s context non-material factors acquire increasing significance for successful development of organisation activities. One of the factors is positive image of the organisation. In order to become a modern and attractive learning option that corresponds to the needs of the labour market, vocational education and training system must continuously develop the image of initial vocational education and training. Having considered the factors mentioned the research problem was formulated: what is the image of initial vocational education and training in Lithuania, which factors shape the image of initial vocational education and training in the country, what would determine image development of initial vocational education and training as a prerequisite for the improvement of quality management? The research objective: having identified the factors of initial vocational education and training, to foresee image development opportunities as a prerequisite for the improvement of quality management. To realise the research objective and goals the following methods were used: scientific literature, documents that regulate education analysis, written survey of the students of vocational education and training institutions. On the grounds of the research, it can be claimed, that the internal image of initial vocational education and training is positive, however, with a negative aspect
Internet: http://www.slk.lt/sites/default/files/images/Studijos_siuolaikineje_visuomeneje_konferencijos_leidinys_2015-1.pdf
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Švietimo akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

18
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

5
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.