Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/100402
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDubovičienė, Tatjana-
dc.contributor.authorSkorupa, Pavel-
dc.date.accessioned2019-09-10T07:35:13Z-
dc.date.available2019-09-10T07:35:13Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1822–7805lt
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.15823/zz.2014.013lt
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12259/100402-
dc.description.abstractThe current article presents an attempt to provide the definition of advertising slogan as no uniform definition of the slogan exists in scientific literature. The article also gives the definition and analysis of language of advertising from linguistic point of view and specifies linguistic means used in advertising texts. The paper describes the use and purpose of linguistic devices in print advertising. The body of 100 English advertising slogans chosen for the analysis on the random basis were divided into three groups with the focus on the language and rhetorical devices used in them. The most and least often used figurative language, sound techniques and rhetorical devices were identified.lt
dc.description.abstractStraipsnyje yra bandoma apibrėžti reklaminio šūkio sąvoką, kuri šiuo metu neturi unifikuoto šios sąvokos apibrėžimo mokslinėje literatūroje. Taip pat straipsnyje pateikiama reklaminių šūkių kalbos analizė lingvistiniu požiūriu, nurodomos kalbinės priemonės, kurios yra taikomos reklamos tekstuose. Atsitiktiniu būdu analizei buvo atrinkti 100 angliškų reklamos šūkių, kurie buvo suskirstyti į grupes pagal vartojamas kalbos ir retorines priemones. Analizės metu buvo nustatytos dažniausiai ir rečiausiai naudojamos vaizdinės, garsinės ir retorinės priemonės.lt
dc.language.isoenlt
dc.relation.ispartofŽmogus ir žodis, 2014, t.16, nr. 3, p. 61-75lt
dc.rightsSutarties data 2019-03-06, nr. A1913, laisvai prieinamas internetelt
dc.subjectSloganlt
dc.subjectAnalysislt
dc.subjectLanguage deviceslt
dc.subjectFigurative languagelt
dc.subjectSound techniqueslt
dc.subjectRhetorical deviceslt
dc.subjectŠūkislt
dc.subjectAnalizėlt
dc.subjectKalbos priemonėlt
dc.subjectVaizdinė (perkeltinė) kalbalt
dc.subjectGarsinės priemonėslt
dc.subjectRetorinės priemonėslt
dc.titleThe analysis of some stylistic features of English advertising sloganslt
dc.title.alternativeAngliški reklaminiai šūkiai: kai kurių stilistinių priemonių analizėlt
dc.typeStraipsnis / Articlelt
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Žmogus ir žodis / Man and the Word, 2014, t. 16, nr. 3: Svetimosios kalbos
Files in This Item:
Show simple item record

Page view(s)

24
checked on Oct 14, 2019

Download(s)

4
checked on Oct 14, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.