Mathematics teachers building new didactic tools: coping with technology
Author |
---|
Teixeira, Paula Cristina |
Date | Volume | Issue |
---|---|---|
2015 | 119 | 3 |
Using the paradigm of activity theory, the central problem of this paper1 is the characterization of the processes through which teachers replicate, adapt, and improvise tasks of textbooks with use of technological resources (CD-ROMs and web portals). In other words, we seek to identify teachers’ use of schemas in actions mediated by these technological elements. Two of us accompanied Portuguese secondary mathematics teachers in the assessment of learning tasks involving the use of new technological resources and the analysis of feedback of teaching performance after implementation in the classroom. This feedback was obtained from their peers, trainers and teachers’ reflection on the actions in classes and occurred during the sessions of the training activities. The study shows that teachers plan coordinated tasks that integrate technology resources and apply them in classes adjusting them to the technological environment of their schools. However, some difficulties in interpreting feedback are revealed.
Pagrindinė šiame straipsnyje nagrinėjama problema yra procesų, kurių metu mokytojai naudoja, atkartoja, pritaiko ir tobulina vadovėlių užduotis, pasitelkdami technologinius išteklius (CD-ROOM kompaktinių plokštelių ir interneto tinklaraščių medžiagą), analizė aktyvumo teo-rijos paradigmos kontekste. Tyrimo tikslas – nustatyti mokytojų naudojamas veiksmų schemas mokymosi procese pasitelkiant šiuos technologinius elementus. Du iš straipsnio autorių talkina Portugalijos vidurinių mokyklų matematikos mokytojams vertinant mokymosi užduočių, susi-jusių su naujų technologinių išteklių naudojimu, įgyvendinimą mokymosi procese ir atliekant mokymo veiklos grįžtamojo ryšio analizę. Duomenys buvo gauti apklausiant mokinius ir dėsty-tojus bei analizuojant mokytojų refleksiją apie veiklas klasėse, aptariant jas mokytojų mokymų metu. Tyrimas parodė, kad mokytojai planuoja suderintas užduotis, siekdami integruoti tech-nologinius išteklius, pritaikydami juos prie technologinės savo mokyklos aplinkos. Kita vertus, buvo atskleisti kai kurie sunkumai atliekant grįžtamojo ryšio vertinimą.