Mokslinio diskurso Lietuvoje analizė neįgaliųjų socialinio dalyvavimo aspektu
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Šiaulių universitetas |
Date |
---|
2005 |
Straipsnyje analizuojamas mokslinis diskursas apie neįgaliuosius. Analizei panaudoti 1998–2004 išleisti lietuviški moksliniai, metodiniai, konferencijų medžiagų leidiniai, kuriuose aktualizuojami tyrimai neįgaliųjų ugdymo ir socialinės integracijos srityje. Diskursas analizuotas remiantis dviejų paradigmų – klinikinės ir socialinės – priešprieša, socialinę paradigmą apibrėžus socialinio dalyvavimo konceptu. Tuo būdu buvo išskirti tokie mokslinių straipsnių turinio ir formos analizės kriterijai: asmens galios, asmens unikalumas, inkliuzija, empirika, diskusija, socialinis kontekstas, aplinkos keitimas, pasiūlymų, sprendimų teikimas. Ši analizė taip pat atspindi siekį reflektuoti pastarųjų metų „Specialiojo ugdymo“ leidinio turinį bei jo kaitą.
The paper analyses scientific discourse on the disabled. The analysis uses research papers and conference proceedings published in Lithuania between 1998 and 2004 and dealing with reseach of education and social integration of disabled. The discourse was analysed on the basis of contraposition of two paradigms,clinical and social, the latter being defined by the concept of social participation. This way such research paper content and form analysis criteria as personal powers, uniqueness of the personalit, inclusion, empiricism, discussion, social contex,change environment, offering suggestions and solutions have been singled out. The analysis also reflects and attempt at reflecting on the content of the recent editions of ''Special Education'' and its change.