The cultural dimension in foreign language teaching and learning / Gerda Mazlaveckienė
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2012 | 5 | 1 | 302 | 309 |
Straipsnyje nagrinėjama kultūrinė užsienio kalbų mokymo/-si dimensija, pabrėžiama jos vieta ir svarba mokymo/-si procese. Mokslinės literatūros pagrindu atskleidžiamas kalbos ir kultūros santykis, abibūdinami (tarp)kultūrinės kompetencijos dėmenys, pabrėžiant kultūrinio elemento integravimo svarbą. Apžvelgiamos XX-XXI amžių kalbininkų idėjos, remiančios kultūros mokymą/-si kalbos pagrindu. Pabaigoje pateikiami atlikto tyrimo rezultatai, rodantys Lietuvos edukologijos universiteto anglų filologijos studentų požiūrį į kultūrinės dimensijos integravimą studijuojant užsienio kalbą. Atlikus duomenų analizę, atskleistas studentų teigiamas užsienio kalbos studijų vertinimas, atsižvelgiant j kultūrinio komponento integravimo galimybes studijų metu.
Nowadays it is a widely known fact that teaching and learning a foreign language cannot be reduced to the direct teaching of linguistic skills like phonology, morphology, vocabulary or syntax. The contemporary models of communicative competence show that there is much more to learning a language, and they include the vital component of cultural knowledge and awareness. The current article is concerned with the contribution and incorporation of the teaching/learning of culture into the foreign language classroom. It is maintained that culture and language are inseparable, hence, the cultural dimension is indispensable in the process of teaching/learning a foreign language.