Ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas vykdančių mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo metodika
Date |
---|
2021 |
Jūsų rankose laikomos ir skaitomos įsivertinimo metodikos paskirtis – kurti kokybės siekio kultūrą mokykloje, vykdančioje ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas. Savo esme kultūra yra rūpestis (lot. cultus – rūpinimasis), todėl viliamės, kad kokybės siekis augins mokyklos bendruomenės profesinį kapitalą, džiaugiantis ir dalijantis sėkmėmis saugiose aplinkose, kuriose nebijoma priimti iššūkių ir pripažinti savo pažeidžiamumą, nes jose gerbiamas kiekvieno bendruomenės nario indėlis ir bendradarbiaujant ieškoma iškilusių iššūkių sprendimo būdų. Apibrėžti, kas yra kokybė ir kaip ji gali būti nuosekliai vertinama, atsižvelgus į parametrų įvairovę, yra iš tiesų nelengva užduotis. Įsivertinimo metodika yra vienas iš įrankių, padedančių įgyvendinti šį tikslą. To siekiant, mūsų požiūriu, itin aktualūs išlieka R. Ališausko dar 2005 m. suformuluoti trys pagrindiniai klausimai: Ar norime dirbti gerai? Kas yra gerai? Ką darome, kad dirbtume gerai? (Ikimokyklinio ugdymo mokyklos vidaus audito metodika, 2005). Visi trys klausimai yra svarbūs ir atsakyti į juos turi mokyklos bendruomenė, „pasimatuodama“ savo nuostatas, veiklą ir tobulėjimo gaires. Nors vieną iš klausimų „pametus“, neatsakius į jį, įsivertinimas netenka prasmės ir nesuteiks tokio postūmio ugdymo kokybės gerinimui, koks galėtų būti, jei į šiuos klausimus būtų atsakyta atvirai. Pripažindamos ir pasitikėdamos Jūsų mokyklos bendruomenės profesine kompetencija ir vertinga gerąja patirtimi, įsivertinimo metodikoje stengiamės išryškinti ir pateikti tik svarbiausius įsivertinimo proceso aspektus: pirmame skyriuje – įsivertinimo paskirtį ir esmę, antrame – įsivertinimo modelį ir svarbiausius kiekvienos srities aspektus (į ką reikia atkreipti dėmesį, galimus kokybiškos praktikos pavyzdžius), trečiame – įsivertinimo proceso organizavimą. Rašydamos šią metodiką, rūpinomės, kad ji būtų kiek galima paprastesnis ir Jums vertingas įrankis. Nuoširdžiai tikimės, kad Jūsų mokyklos bendruomenei tai bus naudinga ir juo galėsite pasinaudoti įsivertinimo procese, pritaikydami jį pagal savo individualius poreikius ir atsižvelgdami į savo mokyklos unikalumą.