Integruota rinkodaros komunikacija mokslo institucijose
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2016 |
XXI-ame modernių technologijų, spartaus gyvenimo tempo, masinio vartojimo amžiuje konkurencinė kova vyksta ne tik tarp verslo įmonių, bet ir tarp mokslo institucijų (aukštųjų mokyklų ir mokslinių tyrimų institutų). Konkuruojama įvairiais būdais – kuriant mokslinių tyrimų atviros prieigos centrus, dalyvaujant komercializavimo projektuose, įgyvendinant mokslo ir verslo partnerystę. Siekiant efektyvių rezultatų, būtina plėsti mokslo institucijų veiklos ribas, be to, daugiau dėmesio skirti viešinimui – pasitelkti integruotą rinkodaros komunikaciją. Šio proceso (atidi komunikacinių kanalų integracija, koordinavimas, siekiant aiškiai, nuosekliai ir įtikinamai pristatyti organizacijos veiklą (Kotler, Armstrong, 2012)) aktualumas akivaizdus ne tik praktikoje, bet ir teorijoje. Rinkodara mokslo institucijose analizuota skirtingų autorių daugiausia aptariant universitetų įvaizdį (Marič, Pavlin, Ferjan, 2010; Azoury, Daou, Charbel, El Khoury, 2013; Wilkins, Huisman, 2013), neskiriant dėmesio tyrimų institutams ir integruotai rinkodaros komunikacijai. Vis dar trūksta holistinio požiūrio, apimančio santykius tiek su studentais, tiek su verslo įmonėmis, tiek su mokslo įstaigomis.
In 21st century competition of educational institutions (universities and research institutes) enforce to have more purposes than studies of higher education. Integrated marketing communication is an important tool to increase students’, potential research partners’ and entrepreneurs’ interest in educational institutions. The main goal of this research is to develop an integrated marketing communication model to educational institutions. With reference to all literature, several principles of integrated marketing communication have been set: integrated to strategical level, orientated to different target audiences but also sends one consistent message about organization. In strategical model of integrated marketing communication it has been found that all stages are important but the plan of communications channels is essential. One-year tactical plan coordinates all communication’s activities in every step in the direction of one goal – to reach different target audiences. Not less important is to collect the feedback of customers in order to improve both integrated marketing communication process and one-year communication channels plan.