Vytautas Magnus University Research Management System (VDU CRIS)





Publication:
The analysis of some stylistic features of English advertising slogans

dc.contributor.authorDubovičienė, Tatjana
dc.contributor.authorSkorupa, Pavel
dc.date.accessioned2019-09-10T07:35:13Z
dc.date.available2019-09-10T07:35:13Z
dc.date.issued2014
dc.description.abstractThe current article presents an attempt to provide the definition of advertising slogan as no uniform definition of the slogan exists in scientific literature. The article also gives the definition and analysis of language of advertising from linguistic point of view and specifies linguistic means used in advertising texts. The paper describes the use and purpose of linguistic devices in print advertising. The body of 100 English advertising slogans chosen for the analysis on the random basis were divided into three groups with the focus on the language and rhetorical devices used in them. The most and least often used figurative language, sound techniques and rhetorical devices were identified.lt
dc.description.abstractStraipsnyje yra bandoma apibrėžti reklaminio šūkio sąvoką, kuri šiuo metu neturi unifikuoto šios sąvokos apibrėžimo mokslinėje literatūroje. Taip pat straipsnyje pateikiama reklaminių šūkių kalbos analizė lingvistiniu požiūriu, nurodomos kalbinės priemonės, kurios yra taikomos reklamos tekstuose. Atsitiktiniu būdu analizei buvo atrinkti 100 angliškų reklamos šūkių, kurie buvo suskirstyti į grupes pagal vartojamas kalbos ir retorines priemones. Analizės metu buvo nustatytos dažniausiai ir rečiausiai naudojamos vaizdinės, garsinės ir retorinės priemonės.lt
dc.identifier.issn1822–7805lt
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.15823/zz.2014.013lt
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12259/100402
dc.language.isoenlt
dc.relation.ispartofŽmogus ir žodis, 2014, t.16, nr. 3, p. 61-75lt
dc.relation.issueŽmogus ir žodis / Man and the Word, 2014, t. 16, nr. 3: Svetimosios kalbos
dc.relation.journalŽmogus ir žodis / Man and the Word
dc.relation.volumeŽmogus ir žodis / Man and the Word, 2014, t. 16
dc.rightsopen access*
dc.subjectSloganlt
dc.subjectAnalysislt
dc.subjectLanguage deviceslt
dc.subjectFigurative languagelt
dc.subjectSound techniqueslt
dc.subjectRhetorical deviceslt
dc.subjectŠūkislt
dc.subjectAnalizėlt
dc.subjectKalbos priemonėlt
dc.subjectVaizdinė (perkeltinė) kalbalt
dc.subjectGarsinės priemonėslt
dc.subjectRetorinės priemonėslt
dc.titleThe analysis of some stylistic features of English advertising sloganslt
dc.title.alternativeAngliški reklaminiai šūkiai: kai kurių stilistinių priemonių analizėlt
dc.typetype::text::journal::journal article::research article
dspace.entity.typePublication
local.typeresearch article
oaire.citation.endPage75
oaire.citation.issue3
oaire.citation.startPage61
oaire.citation.volume16

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
ISSN1822-7805_2014_T_16_N_3.PG_61-75.pdf
Size:
525.45 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
license.txt
Size:
1.94 KB
Format:
Unknown data format
Description: