Transporto priemonės vairuotojo sėdėjimo pozicijos įtakos matomumui tyrimas
Author |
---|
Kurlinkus, Dovydas |
Date | Start Page | End Page |
---|---|---|
2025 | 111 | 116 |
Straipsnyje analizuojama transporto priemonės vairuotojo sėdėjimo pozicijos įtaka matomumui. Transporto priemonės operatoriui suteikti kuo daugiau informacijos, leidžiančios tinkamai reaguoti į aplinką, apibudinama, kaip viena iš svarbesnių aktyviosios saugos sistemų priemonių. Informaciją apie aplinką transporto priemonės operatoriui suteikia rega, todėl matomumas yra viena iš sričių, užtikrinančių eismo saugumą kelyje. Tyrimas atskleidė, kad aklosios zonos, kurias sukelia automobilio stogo stovai, gali apriboti vairuotojo matomumą. Aklosios zonos išlieka didelė problema, ypač sankryžose, nes gali užgožti kitas transporto priemones. Vairuotojui sunkiau matyti, kas vyksta kairėje pusėje, todėl dėl besikeičiančio matomumo į kairę jų reikšmė saugumui keliuose gali didėti. Matomumui užtikrinti operatorius turi tinkamai sureguliuoti vairuotojo sėdynę, veidrodėlius ir vairo padėtį, kad būtų užtikrintas geriausias matomumas. Tyrime pastebėta, kad mažiausias uždengimo kampų pokytis, esant 20 % atlošo kampui, buvo fiksuojamas reglamentuotoje (0) pozicijoje, tuo tarpu didžiausias uždengimo kampų pokytis gautas antroje sėdėsenos pozicijoje, daugiau pristumtoje į priekį ir maksimaliai nuleistoje į apačią. Gauti rezultatai parodo, kaip automobilio kėbulo tipas ir sėdėsena turi įtakos vairuotojo matomumui ir saugumui kelyje.
This article analyses the effect of the driver's seating position on visibility. Providing the driver with as much information as possible to react appropriately to his environment is described as one of the most important measures of active safety systems. The information about the environment provided to the driver by vision makes visibility one of the areas of road safety. The study has shown that blind spots caused by car roof mounts can limit the driver's visibility. Blind spots remain a major problem, particularly at junctions, where they can obscure other vehicles. They make it difficult for the driver to see what is happening to the left and their importance to road safety can increase as visibility changes to the left. Visibility requires the driver to adjust the seat, mirrors and steering wheel position to get the best view. The study showed that the lowest change in blockage angles at 20 % recline was recorded in the regulated (0) position, while the largest change in blockage angles was recorded in the second seat position, with the seat more forward and the seat lowered as far as possible. The results show that the body type of the car and the seating position have an impact on the driver's visibility and safety on the road.
Conference | |||
---|---|---|---|
2025-05-07 | 2025-05-09 | LT |