Vytautas Magnus University Research Management System (VDU CRIS)





Publication:
Investigating the neoliberal educational agenda: the effect of reform contexts on tteacher agency

cris.virtualsource.journalance2d980414-ef91-4868-99aa-5207d63251f0
datacite.subject.fosSocial sciences
dc.contributor.authorTinn, Maarja
dc.coverage.spatialLT
dc.date.accessioned2021-11-23T13:23:05Z
dc.date.available2021-11-23T13:23:05Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractNeoliberalizmo paradigma turėjo didelę įtaką buvusioms Sovietų Sąjungos šalims, tokioms kaip Estija, o švietimo neoliberalizmo politika buvo siejama su mokytojų laisvės ribojimu. Kadangi neoliberalių reformų rezultatai yra giliai įsišakniję reformose, buvo sukurtas sisteminis pasakojimas, skirtas ištirti neoliberalizmo poveikį reformos struktūrai. Devintojo dešimtmečio pabaigoje, kai sovietų valdžios struktūrų kontrolė pradėjo silpnėti, atsirado galimybė mokytojų veikmei atsirasti, ir mokytojų bendruomenė tuo pasinaudojo, kad pradėtų reformų švietimo srityje procesą. Spartūs pokyčiai, kurie tęsėsi ir atgavus nepriklausomybę, dominavo ir neoliberalioje politikoje, todėl iš prigimties gana ribojo mokytojų laisvę. Nepasitikėjimas buvusiais sovietmečiu mokytojais tik sustiprino atskaitomybės priemonių formavimąsi ir taip leido susiformuoti hierarchiniam švietimo modeliui, taigi ir pažeistų mokytojų veikmei. Naujojo amžiaus pradžioje ėmė ryškėti dvejopas požiūris – atsižvelgiant į kelis tarptautinius testus, Estijos švietimo kokybė buvo puiki, vis dėlto tuo pat metu mokytojų pasitenkinimas darbu buvo labai žemas. Sisteminis pasakojimas rodo, kaip pastaraisiais metais problema tam tikru mastu buvo pripažinta reguliavimo lygmeniu ir buvo imtasi tam tikrų veiksmų siekiant mokytojų veikmės.lt
dc.description.abstractDuring the transition to democratic society a neoliberal educational agenda was introduced to guide the reform process in Estonia. Documentary analysis was conducted for this research and six periods emerged, which showed that expectations were placed on teachers that assumed the existence of teacher agency, while the reform context didn’t support its emergence. Evidence of change can be seen in the last periods, when also a significant dichotomy arises.lt
dc.identifier.issn2029-0551lt
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15823/p.2021.143.4lt
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12259/145922
dc.language.isoenlt
dc.relation.ispartofPedagogika, 2021, t. 143, nr. 3, p. 68-85lt
dc.relation.issuePedagogika / Pedagogy 2021 t. 143, nr. 3
dc.relation.journalPedagogika / Pedagogy
dc.relation.volumePedagogika / Pedagogy 2021 t. 143
dc.rightsopen access*
dc.rights.licenseAttribution 4.0 Internationalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectNeoliberalios švietimo reformoslt
dc.subjectMokytojų veikmėlt
dc.subjectSisteminis pasakojimaslt
dc.subjectBendrasis lavinimaslt
dc.subjectEstijalt
dc.subjectNeoliberal educational reformsen
dc.subjectTeacher agencyen
dc.subjectSystemic narrativeen
dc.subjectGeneral educationen
dc.subjectEstoniaen
dc.subject.classificationStraipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
dc.subject.otherEdukologija / Education (S007)
dc.titleInvestigating the neoliberal educational agenda: the effect of reform contexts on tteacher agencyen
dc.title.alternativeNeoliberalios švietimo politikos ketinimų tyrimas: reformų poveikis mokytojų veikmeilt
dc.typetype::text::journal::journal article::research article
dcterms.subjectSocialiniai mokslai / Social sciences (S)
dspace.entity.typePublication
local.typeresearch article
oaire.citation.endPage85
oaire.citation.issue3
oaire.citation.startPage68
oaire.citation.volume143

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
ISSN2029-0551_2021_V_143_3.PG_68-85.pdf
Size:
278.69 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
license.txt
Size:
1.94 KB
Format:
Unknown data format
Description: