Testing mathematical skills of the first year students at Panevezys campus of Kaunas University of Technology
Author |
---|
Kleiza, Vytautas |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2009 | 96 | 152 | 157 |
Studentai į Kauno technologijos universiteto Pa-nevėžio fakultetus stoja daugiausia iš šiaurės Lietuvos rajonų, tačiau jų matematikos pasiruošimas yra gana skirtingas. Silpnos matematikos žinios neretai tampa nesėkmingų studijų priežastimi. Pirmo kurso studen-tams, nepakankamai mokantiems vidurinės mokyklos matematikos kursą, rekomenduojama lankyti papildo-mas išlyginamąsias matematikos paskaitas. Norint su-daryti išlyginamojo kurso programą, pirmojo semestro pradžioje 300 studentų buvo pateikta penkiolikos uždavinių matematiniai testai. Kiekvienas uždavinys turėjo 6 galimus atsakymus, tačiau tik vieną teisingą.
Testų rezultatai parodė, kad 94,4 proc. studentų išsprendė nuo 2 iki 9 uždavinių. Tik 4 uždavinius (aritmetiniai skaičiavimai ir algebrinio reiškinio su laipsniais supaprastinamas) išsprendė daugiau nei 50 proc. studentų. Nebuvo tokio uždavinio, kurį būtų išsprendę daugiau kaip 60 proc. studentų. Tik nedidelė studentų dalis išsprendė uždavinius, kuriuose reikėjo identifikuoti duoto funkcijos grafiko savybes, rasti nesudėtingos funkcijos apibrėžimo sritį, rasti nesudėtingos funkcijos išvestinę, nustatyti duotos funkcijos monotoniškumo sritį, supaprastinti trigonometrinę išraišką.
Pritaikius ARTI algoritmą, paaiškėjo, kad yra nemažai studentų, kurie pasižymi nepakankamomis žiniomis atliekant veiksmus su trupmenomis bei atliekant algebrinius pertvarkius.
Vidurinėje mokykloje mokomų aukštosios ma-tematikos pagrindų spragas galima universitete pašalinti bendrąjį aukštosios matematikos kursą, pradedant jį dėstyti nuo pagrindų. Tačiau elementariąją matematiką tenka kartoti per papildomas išlyginamąsias matematikos paskaitas. Autorių nuomone, vidurinių mokyklų abiturientų silpnų matematikos žinių problemą būtų galima sumažinti, jei vidurinėse mokyklose būtų daugiau dėmesio skiriama elementariajai matematikai, paliekant aukštosios matematikos pagrindus aukštajai mokyklai.
Tačiau šis tyrimas neatsako, ar rezultatai būtų buvę panašūs, jei studentams būtų pateikta ne testai su galimais atsakymais, o tiesiog uždaviniai. Tai yra autorių kitų tyrimų planai.
Students of the first course that enroll Panevezys campus of Kaunas University of Technology have different mathematical readiness. Weak readiness usually results in poor knowledge of higher mathematics and failures during the first or the second terms. In the beginning of the first term students were given tests containing tasks of secondary school mathematical problems in order to suggest extra mathematical lectures for those students who lack necessary skills. Results of these tests are analyzed in this paper.