Šeimos mikroklimatas kaip moksleivių mokymosi motyvacijos veiksnys
Author |
---|
Rupšienė. Liudmila |
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2002 | 57 | 147 | 154 |
ir siekiama atskleisti vaikų nenoro mokytis bei šeimos mikroklimato ryšį. Tyrimui buvo pasirinkti 438 pradinių klasių mokiniai: 277 berniukai ir 161 mergaitė. Spręsdami apie šeimos mikroklimatą pagal tai, kaip vaikas jaučiasi šeimoje, priėjome išvadą, jog nenoro mokytis reiškinys tiesiogiai siejasi su šeimos mikroklimatu: nenoras mokytis ryškesnis tuomet, kai šeimoje prastas mikroklimatas. Šiose šeimose vaikai blogai jaučiasi, čia prastai tenkinami jų poreikiai, kai kurie vaikai netgi bėga iš namų. Nepatenkinti žemesnieji poreikiai neleidžia prasiveržti aukštesniesiems, ir tai daro neigiamą įtaką moksleivių mokymuisi bei mokymosi motyvacijai
Family microclimate makes very large influence on the growing up children. Cordiality in relationship among family members, psychological and pedagogical harmony creates favorable conditions for personality development. The disorder and dissonance in family microclimate becomes especially serious reason in development of negative personality of the child. The negative development manifests itself in the character peculiarities, behavior and learning motivation