Diagnostika ar įgalinimas? : Vaiko psichopedagoginio vertinimo dokumentų analizė
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Šapelytė, Odeta | ||
Date |
---|
2006 |
Straipsnyje analizuojamas pedagoginių psichologinių tarnybų (toliau – PPT) ir mokyklų specialiojo ugdymo komisijų (toliau – SUK) veikloje naudojamų dokumentų turinys, siekiant atskleisti, kiek pildomų dokumentų turinys yra įgalinantis psichopedagoginio vertinimo ir ugdymo dalyvius. Išanalizuotos 285 užpildytos dokumentų formos, naudojamos SUK ir PPT veikloje. Tyrimo rezultatai atskleidžia, jog PPT psichopedagoginiame vertinime vyrauja neigiama vertinamoji informacija apie vaiką (akcentuojamas vaiko sutrikimas, o ne jo gebėjimai) ir formali rekomendacinė informacija (rekomendacijos yra šabloniškos, nekonkrečios, be aiškaus adresato). Tokie vertinimo prioritetai ir tokios rekomendacijos prieštarauja įgalinimo idėjai: neskatina ugdymo proceso dalyvių (pedagogų ir ypač ugdytinių bei jų tėvų) patiems siekti prisiimti atsakomybę, valdyti problemines situacijas, aktualizuoti ir realizuoti savo kompetencijas, siekti kuo didesnio savarankiškumo.
The paper analyses the content of the documents used by Pedagogical-Psychological Services and Special Education Committees (SEC) in their activities. It aims to reveal the change in reality of the psycho-pedagogical evaluation of the child having in mind the recent (carried over the last decade) essential reorganisation of psycho-pedagogical evaluation practices, principles and aims; it also aims at establishing the level of empowerment and individualisation as reflected in the content of the above-mentioned documents. [...].