Specialiosios fizinio ugdymo grupės mokinių fizinio aktyvumo per kūno kultūros pamokas ir laisvalaikiu situacijos analizė
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
Kontorovičienė, Ramutė | ||
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2017 | 2 | 48 | 54 |
Pagal kasmetinės mokinių sveikatos apžiūros būklę šeimos gydytojas paskiria mokinius į fizinio ugdymo grupes. Į specialiąją fizinio ugdymo grupę (SFUG) skiriami vaikai, turintys nuolatinių ar laikinų sveikatos sutrikimų. Tokių mokinių skaičius mokykloje nėra didelis (nuo 1 iki 3 %), todėl ir mokslinių tyrimų, analizuojančių specialiajai fizinio ugdymo grupei priskirtų mokinių aktyvumą per kūno kultūros pamokas ir laisvalaikiu, nėra daug. Tyrimo tikslas – atlikti specialiosios fizinio ugdymo grupės (SFUG) mokinių fizinio aktyvumo per kūno kultūros pamokas ir laisvalaikiu situacijos analizę kai kuriose Lietuvos mokyklose. Tyrime dalyvavo tik specialiosios fizinio ugdymo grupės V–XII klasių mokiniai (n = 308) iš 34 Lietuvos mokyklų. Anketavimo metodu ištirta: mokinių paskyrimo į SFUG priežastys; darbo su SFUG mokiniais pobūdis per kūno kultūros pamokas; mokinių, priklausančių SFUG, fizinio aktyvumo įsivertinimas. Gauti duomenys apskaičiuoti naudojantis kompiuterine programa Excel 2016. Tyrimo rezultatai. Daugiausia mokinių paskirti į SFUG dėl regėjimo, širdies ir kraujotakos sistemų, atramos ir judėjimo aparato sutrikimų, bronchinės astmos, cukraligės. Apklausus mokinius, kurie priskirti specialiajai fizinio ugdymo grupei, nustatyta, kad jiems patinka sportuoti, žaisti, atlikti fizinius pratimus. Dauguma jų turi mėgstamą sporto šaką ar judrų laisvalaikio užsiėmimą (krepšinį, tinklinį, šokius), tačiau apie 80 proc. arba nelanko, arba lanko nejudrios popamokinės veiklos būrelius (dailės, kalbų, informatikos, muzikos). Didžiajai daliai (96 %) apklaustųjų kūno kultūros pamokos vyksta kartu su klase, didesnė dalis (78 %) mokinių mano, kad fizinius pratimus kūno kultūros pamokų metu atlieka sąžiningai. [...]
During the annual schoolchildren’s examination, a medical specialist – a family doctor, assigns schoolchildren to physical education groups in accordance with their state of health. The schoolchildren who have continuous or temporary health disorders, are assigned to the special physical education group (SPEG). Main aim of the research was to carry out the analysis of a special physical education group (SPEG) students’ physical activity situation during physical education classes and leisure time in several schools of Lithuania. Research subject and methods. The research involved 308 assigned SPEG students from 34 Lithuanian schools. Surveying method tested: students’ appointment to SPEG reasons, type of work with SPEG students during physical education classes, SPEG students’ physical activity self-evaluation. The received data were calculated using Excel 2016. Research results. Most students were assigned to SPEG because of vision, cardiovascular system, musculoskeletal apparatus disorders, asthma, and diabetes. The surveyed SPEG students claimed that they like to play sports, play games, do physical exercises. Most of them have a favorite type of sport or a vibrant leisure time activity (basketball, volleyball, dancing), but 80% do not attend anything or attend immobile after-school activities (art, language, music or science clubs). For the majority (96%) of respondents physical education classes are held in conjunction with the class, 78% of surveyed students believe that exercises given during physical education classes are done fairly. Highlighted problems during the research: the majority of respondents said that they do not feel healthy and do not know what exercise their doctor recommends. 79% of physical education teachers do not assign special tasks for SPEG students during physical education classes and 75% do not explain intelligibly the impact of exercise for the body. [...].