Būties klausimas mene: tapyba, fotografija, skulptūra, koliažas: monografija
Date |
---|
2024 |
„Būties klausimas mene “– tai meno filosofijos ir meno kritikos knyga apie Būtį tapyboje, fotografijoje, skulptūroje bei koliažuose. Būties tapyboje ieškoma, žvelgiant Arvydo Šliogerio akimis, paraleliai aptariamos Heideggerio ir Derrida perspektyvos. Taip pat remiamasi meno kritikos bei dailėtyros žiniomis, pateikiama meno kūrinių iliustracijų. Atkreipiamas dėmesys į Jurgio Mačiūno „Fluxus“ judėjimą, jo antimeną, kūrybinius pokštus ir Jono Meko animuotus daiktus jų atminimui. Lyginamos Henrio Parlando ir Arvydo Šliogerio fotosofijos (fotografijos filosofijos). Ieškoma lietuviškosios Būties savasties Šliogerio fotografijoje bei Antano Mončio medžio skulptūrose. Knyga baigiama, gvildenant meno kūrinio klastotės klausimą, kritiškai analizuojant tokius atvejus, kai meno kūriniai pateikiami kito žmogaus vardu. O tai siejasi su autorystės, meno kūrinio vertės ir kultūros politikos klausimais.
“The Question of Being in Art” is the book about art philosophy and art critique in search for Being in painting, photography, sculpture, and collage. The search for Being in painting is through the eyes of Arvydas Šliogeris, in parallel comparing with the perspectives of Heidegger and Derrida. The book is supported with knowledge on art critique and studies, illustrations of art works are provided. Attention is paid to Jurgis Mačiūnas’s Fluxus, his anti-art, creative pranks and animated things for their memory. Two photosophies (philosophies of photography) are compared – the one of Arvydas Šliogeris, the other of Henry Parland. The search for the unique Lithuanian spirit continues interpreting the photography of Šliogeris and wood sculptures of Antanas Mončys. The last chapter analyzes the questions of art forgery by critical approach to such cases when art works are exhibited in the name of another person. That interconnects with the issues of author’s rights, art work’s value and the politics of culture.
Recenzentai: prof. habil. dr. Antanas Andrijauskas (Lietuvos kultūros, filosofijos ir meno institutas); prof. dr. Tomas Kačerauskas (Vilniaus Gedimino technikos universitetas)