Piano teacher – musician, teacher or something more?
Author |
---|
Anttila, Mikko |
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2002 | 63 | 55 | 58 |
Sąvoka muzikos mokytojas tradiciškai yra kintanti, ji reiškia ir muziką, ir mokytoją. Sąvoka muzikas reiškia ekspertą, kurio žinios, įgūdžiai ir patyrimas gali keisti ugdytinį. Tam tikrais atvejais mokytojo vaidmeniui priskiriamas žinių perteikimas ir muzikinis elgesys. Mokytojas čia yra atlikėjas, o ugdytinis - pasyvus gavėjas. Tačiau naujesniais atvejais mokytojas neatskiriamas nuo abipusio proceso - mokytojo ir mokinio sąveikos, kurioje muziko vaidmuo tarnauja pedagogo rolei. Atliktas eksperimentinis tyrimas parodė, kaip studentai supranta gerą fortepijono dėstytoJT Jų nuomone, fortepijono dėstytojui būti geru muziku ir mokymo organizatoriumi yra svarbu, tačiau vien šių bruožų nepakanka. Fortepijono dėstytojui turi būti būdingos humanistinės savybės, leidžiančios atvirai, artimai ir pozityviai bendrauti mokymo procese.
The study was related to exploration of the main role of a piano teacher in class-teacher education at the Finnish universities: musician, teacher or a human being. The data were collected with stimulated recall-interviews (N = 17). Close and positive interaction with the teacher was felt to be a prerequisite for learning motivation. Ten interviewees regarded the teacher’s role as a human being to be the most important