Modern information systems - new tool for tourist organizations
Author |
---|
Romanovs, Andrejs |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2000 | 14 | 169 | 175 |
Turizmo firmos ir vadovaujančios organizacijos, norėdamos patekti į tarptautinę rinką, turi pritaikyti naujas informacijos technologijas. Informacijos technologijos tampa firmų egzistavimo sąlyga. Siame straipsnyje atskleidžiama, kad naujos informacijos technologijos padidina sandėrio operacijų efektyvumą, kvalifikuotą vartotojų aptarnavimą, skatina naujų paslaugų kūrimą, keičia konkurencijos sąlygas, už informaciją gaunamas pajamas.
To the tourist companies and organizations entering on the international market, it is necessary to master new information technologies. It is an indispensable condition of international integration and modern concept of tourist business, as informational - saturated orb. In the introduced article the broad circle of advantages and possibilities of existing information technologies in tourism is considered, the analysis of existing intelligence systems in tourism is given, influencing new information technologies on activity of the companies is considered. Seven groups of technological variations are chosen.