Influence of institutional environment on emotional state of infants who are out o family care
Author |
---|
Radzevičienė, Liuda |
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2005 | 77 | 58 | 63 |
Straipsnyje pristatomas tyrimas, atliktas keliuose Lietuvos kūdikių namuose, siekiant išsiaiškinti, kaip institucinė aplinka veikia vaiko emocinę būklę dienos laikotarpyje. Kūdikių namuose augančių vaikų emocinės būklės ypatumams įvertinti naudotas stebėjimo metodas. Stebėtos vaikų elgsenos pagrindu identifikuotos emocijos ir emociniai reiškiniai (džiaugsmas, susidomėjimas, liūdesys, pyktis, nerimas ir homeostatinė būklė), kurių kaita aptariama ir vertinama dienos laiko aspektu. Nustatyta, kad per dieną reikšmingai kinta džiaugsmo, susidomėjimo, liūdesio ir nerimo emocijos. Dienos metu vykstant pedagoginiai veiklai, kūdikių susidomėjimo emocijos reikšmingai didėja, o džiaugsmo emocija — mažėja. Tai siejama su būdinga šiam amžiaus tarpsniui aktyvia kog- nityvinių procesų plėtote ir sparčia emocijų diferenciacija. Kūdikių namų auklėtiniams homeostatinė būklė yra būdingas ir stabilus emocinis reiškinys.
The article presents research that was carried out in infant homes of Lithuania. The aim of the research is to study what are the peculiarities and possibilities for changing emotional status of infants in the educational processes, which take place in infant homes. During the longitudinal observation of infants’ emotional reactions, and particularities of behavior, we have identified the key emotional reactions and conditions that are common to the early age children who are in institutional care. Generally, the emotions of joy, interest, sadness, anger, anxiety and homeostatic state were analyzed within the context of institutional environment as well as their changes during the day.