Jaunesniųjų moksleivių savęs vertinimo ypatumai kaip socialinės brandos apraiškos
Author |
---|
Gumuliauskienė, Aušrinė |
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2001 | 54 | 79 | 86 |
Jaunesnysis mokyklinis amžius yra intensyvaus vaiko asmenybės, jo savivaizdžio raidos periodas. Vaiko savivaizdis plėtojasi nuo paprasto savęs atpažinimo, įsisąmoninimo iki savęs vertinimo. Nuo vaikų požiūrio į save priklauso jų veiksmai, santykis su savimi ir aplinkiniais. Adekvatus savęs vertinimas sudaro asmens vidinį savikontrolės bei savireguliacijos mechanizmą. Savęs suvokimas ir vertinimas įsilieja į visą vaiko sočiaiizaciją, turi įtakos jos eigai ir asmenybės kryptingumui.
Junior primary school age is a period of intense social development. One of the indicators of social maturity is self - estimation. Adequate self - estimation forms an internal personal mechanism of self - control and self - regulation, also influencing personal purposefulness. Self - estimation of the younger pupils is related to the age, sex, social status, estimations of surrounding people. Individualism is a characteristic feature. The self - estimation amplitude of a child grows wider with age including, more aspects. Likings and performance peculiarities move away, priorities change, self - estimation becomes more objective and critical. Adequate self - estimation of the younger pupils is in a stage of development.