Specialiojo ugdymo formos inkliuzinio ugdymo kontekste: Olandijos patirtis
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Šiaulių universitetas | LT | |
Date |
---|
2010 |
Straipsnyje pristatomas tyrimas, kuriuo buvo siekiama atskleisti Olandijos specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo formų ir būdų taikymo patirtis inkliuzinio ugdymo kontekste. Taikant dokumentų (prieinamų anglų kalba oficialių teisės aktų ir antrinių šaltinių) analizę, antrinę statistinių duomenų analizę, pusiau struktūruotą interviu su ekspertais, analizuojamas specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių pasiskirstymas pagal ugdymo formas, išryškinami elgesio ir emocijų sutrikimų, autizmo spektro sutrikimų turinčių mokinių ugdymo ypatumai, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ikiprofesinio ir profesinio ugdymo specifika.
The article introduces a research, the aim of which was to reveal the experiences in applying forms and ways of education of students with special educational needs (SEN) in Holland in the context of inclusive education. By applying document analysis (of accessible official legal acts in English and secondary sources), secondary statistical data analysis, and a semi-structured interview with experts, the distribution of students with SEN according to the forms of education was analysed, the specificity of educating students with emotional and behaviour difficulties and disorders of the spectrum of autism were highlighted, and pre-vocational and vocational education of students with SEN was discussed.
Straipsnis lietuvių k. p. 133-140, anglų k. p. 141-148