Understanding and combatting cluttering
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Reichel, Isabella K. | ||
Date | Start Page | End Page |
---|---|---|
2022 | 80 | 81 |
Tikslas: aptarti kleteringo apibrėžtį, skirtingas diagnozes ir įveikimą. Kleteringas Europoje buvo pripažintas svarbiu komunikacijos sutrikimu anksčiau nei Šiaurės Amerikoje. Pastarųjų dešimtmečių tyrimų rezultatai visame pasaulyje parodė, kad logopedai akcentuoja esančio kleteringo atvejų suvokimo stoką, kylančius sunkumus suprantant skirtumus ir panašumus lyginant kleteringą ir mikčiojimą, nepakankamą pasirengimą ir vengimą dirbti su žmonėmis, kuriems nustatomas kleteringas, logopedų silpno akademinio pasirengimo, taip pat patirties taikant logopedinius instrumentus praktinėje veikloje stoką, nepakankamą publikacijų skaičių ir jie nežino, kur surasti medžiagos apie kleteringą (Cook & Adams, 2016; Reichel & Bakker, 2009; Georgieva, 2004; Louis & Rustin, 1992, St. Louis & Hinzman, 1986). Augant tyrimų iniciatyvų, seminarų ir publikacijų kleteringo tema skaičiui, globojant Tarptautinei kleteringo asociacijai (ICA), šiandieninės globalios pastangos suprantant, diagnozuojant kleteringą ir įveikiant jį lemia didėjantį logopedų ir kitų specialistų, dalyvaujančių šio sutrikimo įveikoje, suvokimą apie kleteringą. Pranešimas akcentuos istorines ištakas, kleteringo apibrėžtis, kleteringo skirtumus, lyginant su kitais sutrikimais, bei šiuolaikines kleteringo diagnostikos ir įveikos tendencijas. Kleteringo įveikimas emocinių ir pažintinių kalbos sklandumo sutrikimo aspektų atvejais bus aptariamas analizuojant atvejų studijas, akcentuojant asmenines patirtis žmonių, kuriems nustatytas kleteringas.
Aim: to discuss definition, differentil diagnosis and intervention of cluttering. Cluttering as a distinct communication disorder was recognized in Europe before it was understood in North America. In recent decades, results of surveys worldwide indicated that speech therapists reported a lack of awareness of the existence of cluttering, difficulty understanding differences and similarities between cluttering and stuttering, not feeling adequately prepared and reluctant to work with people with cluttering, due to weak academic preparation, lack of experience applying therapeutic tools in clinical experience, insufficient published information, and not knowing where to get resources on cluttering (Cook & Adams, 2016, Reichel & Bakker, 2009, Georgieva, 2004, Louis & Rustin, 1992, St. Louis & Hinzman,1986). With growing number of research initiatives, seminars, and publications on cluttering that are conducted under the aegis of the ICA, today’s global effort in cluttering awareness, diagnosis and intervention leads to a rise in understanding cluttering among speech therapists and other professionals involved in management of this disorder. This presentation will highlight the historic origins, cluttering definitions, differentiating of cluttering from other disorders and current trends in cluttering diagnosis and treatment. Cluttering management of the affective and cognitive aspects of fluency disorders will be discussed by analyzing case studies, focusing on the personal experiences of people with cluttering.