Development of moral behaviour of pre-school children by ethno-music: parents' and teachers' approach
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2012 |
Straipsnyje nagrinėjama aktuali šiandienos problema - dorinis vaikų ugdymas. Vaikų dorinio ugdymo klausimus nagrinėję edukologai, psichologai pripažįsta, kad siekiant ugdyti dorinėms vertybėms atvirą asmenį, brandinti jo dorinę sąmonę ir formuoti dorą elgesį, būtina remtis ne tik racionaliaisiais, bet ir intuityviaisiais asmens pradais, pasitelkiant etnomuziką. Teorinėje problemos analizėje atskleidžiamas etnomuzikos tinkamumas ir poveikis šio amžiaus vaikų doriniam ugdymui, kuris grįstinas vaikų gyvenimo patirtimi ir glaudžiai sietinas su jų asmeninėmis bei artimiausios aplinkos problemomis, laiduojančiomis doros asmenybės tapsmą. Teigiama, kad ypatingas dėmesys turėtų būti atkreiptas į emocijų ir jausmų ugdymą, kuris, ugdant vaikų dorą elgesį, yra labai svarbus. Straipsnio tikslas - atskleisti etnomuzikos poveikį ketverių - šešerių metų vaikų doram elgesiui. Tėvų ir pedagogų anketinė apklausa po ugdomojo eksperimento padėjo nustatyti ketverių - šešerių metų vaikų doro elgesio pokyčius su tėvais, pedagogais, bendraamžiais, gyvūnais, augalais ir daiktais. Tyrime dalyvavo 120 eksperimentinės ir kontrolinės grupių vaikų tėvų bei 16 pedagogų. Tyrimas parodė, kad ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo procese perimtos etnomuzikos vertybės ir dorą elgesį skatinanti technologija turėjo teigiamos įtakos vaikų doro elgesio kaitai.
The article analyzes a currently topical problem — moral education of children. Scientists and educationalists, having explored the issues of children's moral education, acknowledge that the development of a person open to moral values as well as his/her moral consciousness, and the formation of moral behaviour necessitate both rational and intuitive fundamentals of a personality invoked by ethno-music. Theoretical analysis discloses the relevance and impact of ethno-music on the moral education of pre-school children. Children's moral education is based on children's experience and closely related to their personal problems and the ones of the surrounding environment, which ensures the formation of a moral personality. It is maintained that special attention should be paid to the development of emotions and feelings, which is significant in education children's moral behaviour.