Kokybės vertinimo dilemos
Author |
---|
Patry, Jean-Luc |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2004 | 1 | 60 | 79 |
Straipsnyje analizuojama potencialių vertybių ir konfliktų įvertinimo kriterijų struktūrinė klasifikacija. Tyrimo pagrindą sudaro konfliktų tipų išskyrimas (tikslų ir priemonių konfliktai; kokybiniai ir kiekybiniai konfliktai). Aptariamos šešios vertybių sritys: etinės, metodinės, socialinės ir interaktyviosios, taip pat įstatyminės, ekonominės ir asmeninės. Konfliktų, atsirandančių tarp šių vertybių struktūrinė klasifikacija taikyta konkrečiai įvertinant dėstymą, kurį atliko Zalcburgo universiteto studentai. Aptariami kai kurie konfliktai, pvz., aprėptis prieš patikimumą; individualios prieš socialines ir į kriterijus orientuotas standartines normas; studentų reitingavimas prieš įvertinimą, dėstytojų įtaka tyrimų rezultatams. Struktūrinę klasifikaciją siūloma taikyti prieš atliekant įvertinimą.
A taxonomy of potential values conflicts in evaluations is presented. Basis is the distinction of types of conflict (aims vs. means conflicts; qualitative vs. quantitative conflicts). Six areas of values are discussed: the ethical, methodical, social and interactive, legal, economic, and personal values. The taxonomy of conflicts between these values is applied to a concrete evaluation process, namely the student rating of teaching at the University of Salzburg. Some of the conflicts are discussed, e.g. bandwidth vs. fidelity, individual vs. social and criterion oriented reference norm, student ratings vs. evaluation, and cheating teachers. It is suggested to use the taxonomy before starting an evaluation.