„Transgender“ tapatybių diskursas: lyties performatyvumo aspektai kino filme „Priscilos, dykumos karalienės, nuotykiai“
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date | Volume |
---|---|
2016 | 86, 87 |
URI | Access Rights |
---|---|
Straipsnio 1-a dalis žurnalo svetainėje | Viso teksto dokumentas (atviroji prieiga) / Full Text Document (Open Access) |
Straipsnio 2-a dalis žurnalo svetainėje | Viso teksto dokumentas (atviroji prieiga) / Full Text Document (Open Access) |
https://hdl.handle.net/20.500.12259/56896 |
Kino filme „Priscilos, dykumos karalienės, nuotykiai“ pristatomi drag queens performansai. Šių subjektų kasdienis gyvenimas egzistuoja natūralizuotuose kontekstuose, tad translyčių subjektų įveiksminama moteriškumo apropriacija, moteriškumo / vyriškumo koegzistencija viename kūne, lytiškumo normų inversija, kuriama parodija ir campy veikimo būdai tampa subversyvia paradigma. Straipsnyje taip pat parodoma, kad drag queens (Felicija, Mitzi, transmoteris Bernadetė) hipertrofuoto moteriškumo performansais denatūralizuoja lytiškumo suvokimą, o transseksuali moteris Bernadetė, ne sceniniu lyties performatyvumu įkūnydama tradicines, su moteriškumu siejamas normas, palaiko natūralizaciją. Tačiau Bernadetė, pritaikydama šiuos stereotipus biologiniam vyrui, kartu akcentuoja ir lyties kaitumą, nestabilumą, konstruojamumą, kada lytiš- kumas sukuriamas, įveiksminamas per performatyvias praktikas nepaisant prigimtinės, anatominės duotybės.
The film ‘The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert’ presents performances of drag queens, their lives are presented in a natural context, which is why appropriation of femininity implemented by transgender subjects, coexistence of masculinity and femininity in the same body and inversion of norms of sexuality create a parody and campy methods of action turn into a subversive paradigm. Moreover, this article notes that if drag queens (Felicia, Mitzi, trans woman (a male-to-female transgender person) Bernadette) denaturalise the perception of femininity by performances of hyperbolised femininity, a transsexual woman Bernadette maintains naturalisation by materializing norms of femininity (affection, decency, serenity, condescension, mindfulness for outer beauty and elegant feminine representation) by her non-stage performativity of gender. However, by applying these stereotypes to a person who was assigned male at birth, Bernadette highlights changeability, instability and constructivism of gender, meaning that sexuality is created and implemented through performative practice despite of assignation at birth or anatomical nature.
Journal | Cite Score | SNIP | SJR | Year | Quartile |
---|---|---|---|---|---|
Logos (Lithuania) | 0.2 | 0.167 | 0.309 | 2016 | Q3 |