Projektų metodo taikymo studijų procese prielaidos
Author |
---|
Taraila, Rytis |
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2007 | 15 | 83 | 93 |
Pastaruoju metu šalies aukštosiose mokyklose tarp daugelio kitų mokymo metodų vis dažniau naudojamas projektų metodas, kadangi jis aprėpia įvairias žmogaus gamybinės ir kūrybinės veiklos sritis. Projektų metodas skatina kūrybingą ir produktyvų dėstytojų bei studentų bendradarbiavimą, ugdo iniciatyvą, atsakomybę, suburia kolektyvą bendram tikslui. Svarbiausias šio metodo siekis yra ne tik paties proceso eiga, bet jo galutinis rezultatas bei įvertinimas. 2007 m. Vilniaus pedagoginiame universitete, Vilniaus ir Utenos kolegijose anketinės apklausos būdu buvo atliktas baigiamųjų kursų studentų tyrimas, kuris parodė, jog kol kas tik pusė būsimų socialinių pedagogų noriai dalyvauja projektiniame darbe, supranta jo reikšmę ugdymo procesui bei patiriamą asmeninę naudą. Tik kas penktas respondentų manė, jog yra tinkamai pasirengęs savarankiškam darbui. Tuo pačiu absoliuti dauguma respondentų – 81,6 proc. – teigė, jog dėstytojai projektų metodą renkasi todėl, kad siekia ugdyti studentų savarankiškumą, įvairius gebėjimus.
Project method existing almost two hundred years suddenly acquires a new and modern nuance in this overall integration and globalization age and becomes a very important factor in education process. Project method encourages creative and efficient teacher and student cooperation, develops initiative, responsibility, and forms a collective for a common aim. It has to be noted that in education process this method distributes tasks equally for both teachers and students as they have to seek knowledge all the time, experience unexpected creative, emotional and psychological challenges. The main aim of this method is not only the course of the process but also its final result and evaluation. In 2007, in Vilnius Pedagogical University, Vilnius and Utena colleges a research using questionnaires was carried out with undergraduates which showed that only half of future social educators willingly participate in group work, understand its significance to education process and personal benefit. However, every fifth respondent thought that he or she were ready for individual work. Moreover, the absolute majority of respondents affirmed that teachers choose project method because they seek to develop students’ independence and other abilities. This on the whole positive attitude makes an assumption that project method application in higher education schools has a lot of reserve. One of them is good teachers’ professional preparation, ability to relate education contents and objectives, flexible and creative activity modeling.