Traktoriaus eksploatacinių rodiklių tyrimai arimo darbuose
Date | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2013 | 45 | 1 | 15 | 27 |
Straipsnyje apžvelgiamos traktoriaus degalų sąnaudų ir varančiųjų ratų buksavimo mažinimo galimybės realiomis darbo sąlygomis. Nagrinėjami būdai ir priemonės traktorių buksavimui bei degalų sanaudoms mažinti atliekant arimo darbus. Dirvos fizinės ir mechaninės savybės yra labai įvairios ir nepastovios, todėl traktoriaus buksavimo bei degalų sąnaudų dydžius tenka nustatyti eksperimentiniu būdu. Nustatyta, kad sprendžiant šias problemas reikia žinoti varančiųjų ratų buksavimo priklausomybes darbo sąlygoms ir nustatyti u Įtaką traktorinio agregato degalų sąnaudoms. Straipsnyje pateikti varančiųjų ratų buksavimo ir degalų sąnaudų tyrimų rezultatai, atliekant arimą agregatu, sudarytu iš traktorius „FORD 8340", ir plūgo „KONGSKILDE VARIANT - S". Šie tyrimai buvo atlikti keičiant balastinių masių dydį traktoriaus priekyje (nuo 0 iki 520 kg) ir oro slėgį varančiųjų ratų padangose (nuo 2,5 iki 1,5 bar). Tyrimai atlikti traktoriui važiuojant 3H pavara, 1610 ±20 min"1 variklio sūkiais su įjungtu ir išjungtu traktoriaus priekiniu varančiuoju tiltu. Pateikiami traktoriaus darbo rodiklių, oro slėgio varančiųjų ratų padangose ir balastinių masių traktoriaus priekyje dydžio priklausomybių sąsajos analizės rezultatai. Tyrimų rezultatais pagrįsti balastinės masės traktoriaus priekyje ir oro slėgio varančiųjų ratų padangose racionalus dydžiai, kurie sąlygoja tinkamą varančiųjų ratų sukibimą atitinkantį 7-15 % buksavimą ir mažiausias degalų sąnaudas arimo metu.
This paper provides an overview of possibility for reduction tractor's fuel consumption and slippage of driving wheels in real operating conditions. Analysis of tractor slippage and fuel consumption reduction methods and tools were done during ploughing operation. A soil physical and mechanical property varies much, therefore value of driving wheels slippage and fuel consumption tractor has to be determined experimentally. Accredited, that dependence of driving wheel slippage must be taken in account for evaluation its influence on tractor aggregate fuel consumption at any work condition. Driving wheel slippage and fuel consumption investigation results during ploughing operation applications were carried out using a tractor "FORD 8340" and plough „KONGSKILDE VARIANT - S". During investigation the extra weights (from 0 to 520 kg) at the front of the tractor and air pressure (from 2,5 to 1,5 bar) in the tyres driving wheels was changed. During investigation tractor ran turned on and off with the front drive axle in 3Hth gear and at 1610 ±20 min"1 engine speed Tractor work parameter, tyre air pressure in driving wheels and extra weights of front tractor dependence analysis results was presented. Experimentally reasoned optimal values of front tractor extra weight and tyre air pressure of driving wheels, which has an influence to suitable 7-15% slippage of driving wheels and minimum fuel consumption during the ploughing operation application.