Vilniaus pedagoginio universiteto administracinio personalo kokybės gerinimas: poreikio tyrimas
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Ruškytė, Džiuljeta | ||
Date |
---|
2008 |
Aukštojo mokslo kokybės užtikrinimas - prioritetinė šalies švietimo ir mokslo sritis. Šalies aukštojo mokslo sistemos kokybės užtikrinimo principai apibrėžti pagrindiniuose aukštąjį mokslą reglamentuojančiuose įstatymuose ir teisės aktuose. Bendriausi švietimo kokybės tobulinimo siekiai suformuluoti Lietuvos ūkio (ekonomikos) plėtros iki 2015 m. ilgalaikėje strategijoje ir Valstybės ilgalaikės raidos strategijoje. Pastarojoje numatyta Lietuvos, kaip Europos Sąjungos valstybės, raida, išskiriami tris prioritetai: žinių visuomenė, saugi visuomenė ir konkurencinga ekonomika. Atsižvelgiant į šiuos prioritetus, švietimui skiriamas ypač svarbus vaidmuo. Aukštojo mokslo institucijos turi padėti asmeniui ne tik įgyti profesinę kvalifikaciją, bet ir ją tobulinti. Atsižvelgiant į žinių visuomenės poreikius, Lietuvos aukštojo mokslo sistemos plėtrą, studijų kokybės gerinimo uždavinius, didėja poreikis aukštojo mokslo vadovų ir administracijos darbuotojų profesinei kvalifikacijai kelti, siekti naujų kompetencijų, reikalingų profesinei karjerai ir gyvenimui įprasminti. Šis straipsnis grindžiamas Vilniaus pedagoginio universiteto (VPU) administracinio personalo darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo poreikio tyrimo, atlikto 2008 m. gruodžio mėn., rezultatais.
Quality assurance of higher education is the sphere of priority of national education and science. The principles of quality assurance of Lithuanian higher education are determined in the main laws and legal acts regulating higher education. The most general aims of education quality assurance are formed in the Long-term Economic Development Strategy of Lithuania until 2015 and in the Long-term Development Strategy of the State. The latter provides the development of Lithuania as the European Union state distinguishing three priorities: knowledge society, safe society and competitive economy. With regard to those priorities education has a very important role. The higher education institutions have to help the person not only to acquire professional qualification but also to develop it. Considering the needs of the knowledge society, the development of the system of Lithuanian higher education, the tasks of improvement of studies quality, the demand for professional development of the directors and the administrative staff of the higher schools, for achievement of new competences necessary for professional career and sense for life, is increasing. This article is grounded on the results of the needs analysis of the improvement of quality of the administrative staff of Vilnius Pedagogical University carried out in December 2008.