Challenges of credit union marketing in Latvia
Author |
---|
Mavrenko, Tatjana |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2001 | 20 | 157 | 167 |
Straipsnis analizuoja pagrindines Latvijos kredito unijų tinklo marketingo strategijas. Latvijos finansų rinkoje yra didelė konkurencija: 22 komerciniai bankai ir 22 kredito unijos, teikiantys bankines paslaugas individualiems asmenims. Kad kredito unijos išliktų konkurentabilios, jos turi turėti vieną bendrą strategiją, kuri būtų orientuota į kredito unijos idėjos rėmimą šalies mastu, stiprintų savo pozicijas kredito unijų asociacijoje, taip pat reklamuotų savo paslaugas tarp unijos narių
Paper “Challenges of Credit Union Marketing in Lat via” analyses main points of marketing strategy ofLat vian credit union network. Competitiveness on Latvian financial market is very high - 22 commercial banks and 22 credit unions arc providing banking services to individuals. To stay competitive, credit unions should have one marketing strategy for the whole network, which covers the following directions: promotion of credit union idea in the country, strengthening of positions of Association of credit unions in the network and promotion of credit union services among members