Įmonės naujovių ekonomijos vaidmuo tarptautinėje konkurencijoje
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Urbonas, Julius Algimantas | ||
Date |
---|
2009 |
Straipsnyje keliama naujovių ekonomijos ir jos formavimo strategijų, kuriančių įmonės tarptautinius konkurencinius pranašumus, idėja. Tyrimo tikslas yra įvertinti įmonės naujovių ekonomijos strategijų tarptautinėje konkurencijoje būtinumą. Straipsnyje naudoti tyrimo metodai yra literatūros šaltiniuose paskelbtų koncepcijų ir išvadų sisteminė, loginė bei palyginamoji analizė. Naujovių ekonomija įmonėje yra įdėtų į gamybą naujovių sąnaudų grąža, formuojanti įmonės konkurencinius pranašumus, mažėjant vidutiniams bendriesiems gamybos kaštams. Naujovių ekonomijos įmonėje strategija yra sąnaudų mažinimo naujovių pagrindu vertinimas ir parinkimas bei derinimas perspektyvai, kurio dėka verslininkas gali numatyti vidutinių bendrųjų gamybos kaštų mažinimo kelius, formuodamas įmonės konkurencinių pranašumų veiksnius. Tipiškos naujovių, suteikiančių konkurencinius pranašumus, strategijos gali būti tokios: gamybos išteklių struktūros arba vertės pasikeitimo strategijos; naujų technologijų strategijos; naujai atsiradusių arba pasikeitusių reikalavimų strategijos; investicijų į naują nematerialų turtą strategijos. Naujovių ekonomija, mažėjant įmonės vidutiniams bendriesiems kaštams, remiantis įmonės konkurencinių pranašumų naujovių veiksnių strategijomis, formuoja įmonėje konkurencinius pranašumus, pasireiškiančius tarptautinėje konkurencijoje.
The enterprise, pursuing greater profit, first of all can and should operate formation of internal conditions and them is effective to use; to reduce average expenses of manufacture and to reach greater economy on which depends its competitive advantages. This problem is solved through strategy of management by economy which enable the enterprise to estimate, choose and in the long term to coordinate factors of competitive advantage, competing with other enterprises. Economies of innovation are return of investments in the innovations used in production enabling to form competitive advantages in decreasing average total costs. Strategy of factors of innovation economy is an estimation selection and coordination for the future of factors received from a return of investments in the innovations by means of which the businessman can expect reduction of average total costs of production, enabling to form competitive advantages.