Combining theory and practice in the professional preparation of future special educators – the perspective of students
Author |
---|
Baraniewicz, Danuta |
Date | Volume | Issue |
---|---|---|
2018 | 129 | 1 |
The theoretical part of article contains observations on contemporary challenges facing modern schools and a modern educator/teacher. The specific character of future special educator training at the Institute of Special Education of the Pedagogical University in Cracow were presented. The authors shared the findings of their own research on realization of curricu-lum and expectations of students towards academic education, with particular emphasis on the role of practical teaching.
Pagrindinis šiuolaikinės mokyklos tikslas – parengti mokinius veikti nuolat besikeičiančioje realybėje. Šį tikslą turėtų kelti kompetentingi ir profesionalūs pedagogai / mokytojai, tinkamai parengti dirbti su vaikais ir jaunimu. Straipsnyje autorės atsakė į klausimus: kaip atrodo mo-kytojų profesinis rengimas? Kaip universitetai moko būsimuosius pedagogus / mokytojus? Ir, svarbiausia, kaip patys studentai vertina savo pasirengimą profesijai?Vienas iš pagrindinių metodų, taikomų studentams / būsimiesiems pedagogams ir mokyto-jams parengti, yra teorinių žinių derinimas su praktiniu mokymu. Teorinėje dalyje pateikiami pastebėjimai apie šiuolaikinius iššūkius, su kuriais susiduria šiuolaikinės mokyklos ir šiuolaikinis pedagogas / mokytojas. Autorės pristato savitą būsimųjų specialiųjų pedagogų rengimą Krokuvos pedagoginio universiteto Specialiojo ugdymo institute ir savo atlikto tyrimo apie ugdymo programos įgyvendinimo bei studentų lūkesčius dėl universitetinių studijų, ypač pabrėžiant praktinio mokymo vaidmenį, rezultatus. Tiriamųjų grupę sudarė specialiųjų poreikių pedagogikos specialybės paskutinių metų nuolatinių studijų studentai. Jie pateikė savo įgytų įgūdžių 3 pagrindinėse mokytojų profesinio veikimo srityse vertinimą. Nagrinėjamoms sritims buvo reikalingi nemenki didaktiniai ir pedagoginiai gebėjimai. Straipsnyje apibūdinami respondentų lūkesčiai, kurie susiję su jų profesinio rengimo metodais ir pedagoginės praktikos organizavimu. Studentų savęs vertinimas rėmėsi pačių studentų asmenine patirtimi, kurią jie įgijo studijų programose numatytų ir atliktų praktikų metu.