Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/247287
Options
Realization of the right to work by the forcibly displaced persons as a condition for their integration into host societies in the EU countries
Type of publication
Straipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
Author(s)
Pohorielova, Oleksandra |
Title
Realization of the right to work by the forcibly displaced persons as a condition for their integration into host societies in the EU countries
Other Title
Priverstinai perkeltų asmenų teisės į darbą įgyvendinimas, kaip sąlyga jų integracijai į priimančiųjų ES šalių visuomenę
Date Issued
2022
Is part of
Teisės apžvalga = Law Review
Volume
2
Issue
26
Start Page
111
End Page
134
Field of Science
OECD Classification
Abstract
Didžiulis perkeltųjų asmenų antplūdis iškėlė klausimą, kad reikia peržiūrėti migracijos
politiką, bėgančių nuo karo integraciją. Šio straipsnio tikslas – masiškai persikėlusių asmenų
teisės į darbą įgyvendinimas kaip pagrindinė sąlyga norint juos integruoti į priimančiąją
visuomenę. Siekiant šių tikslų, pirmiausia, buvo svarstomas klausimas dėl teisinio statuso
skirtumo tarp pabėgėlio, ekonominio migranto ir asmens, turinčio laikinosios apsaugos statusą,
kadangi šiandien šios sąvokos dažnai keičiamos, nepaisant kai kurių skirtumų jų integracijos
kontekste. Tuo pat metu svarbiausias pabėgėlių integracijos aspektas turi būti tarptautinių
žmogaus teisių pripažinimas ir įgyvendinimas visiems persikėlusiems asmenims, kurios yra
universalios ir negali būti pažeistos.
Darbas atkreipia dėmesį į tai, kad būtent perkeltųjų asmenų teisės į darbą įgyvendinimas
lems tinkamą perkeltųjų asmenų socialinę ir ekonominę integraciją. Teisės į darbą įgyvendinimas
leis persikėlusiems asmenims savarankiškai save aprūpinti ir integruotis į bendruomenės ir socialinio aprūpinimo sistemas, kurios yra susijusios su darbu. Kita vertus, teisės į darbą
įgyvendinimas ir integracija į darbo rinkas gali teigiamai įtakoti juos priimančias visuomenes.
Kartu buvo svarstomas ir persikėlusių asmenų prieigos prie darbo rinkos klausimas, kur dėmesys
sutelkiamas į tai, kad galimybės dirbti termino sutrumpinimas prisidės prie integracijos
priimančiose valstybėse.
Taip pat svarstomas klausimas, kad teisė į darbą turėtų būti realizuojama remiantis
padoraus darbo sampratos numatytais principais, be kurių teisė į darbą nebus tinkamai
įgyvendinta ir atitinkamai neįvyks tinkamos integracijos. Straipsnyje nurodomi veiksniai,
trukdantys realizuoti teisę į darbą ir tinkamai perkeltųjų asmenų integracijai į darbo rinką.
Didžiausias dėmesys skiriamas lygybės užtikrinimo principui ir diskriminacijos draudimui, nes
tai yra vienas pagrindinių elementų užtikrinant tiek žmogaus teisių įgyvendinimą, tiek padoraus
darbo koncepciją. Neigiamai įtakoja integraciją šie veiksniai: diskriminacija dėl pilietybės
neturėjimo, moterų diskriminacija darbo rinkoje, sunkumai integruojantis į darbo rinką dėl
kalbos barjerų ir kvalifikacijų bei įgūdžių nepripažinimo, aktyvios politikos trūkumas dėl galimo
užimtumo informacijos.
Todėl, siekiant tinkamai integruoti persikėlusius asmenis juos priimančiosiose šalyse,
svarbu apskritai panaikinti veiksnius, kurie neleidžia įgyvendinti integraciją į priimančiųjų
valstybių darbo rinkas.
The escalation of the conflict with Russia in Ukraine has led to the mass displacement of
people from Ukraine saving themselves from the war. In most cases, displaced persons have
found their safe haven in the EU countries. The massive influx of displaced persons has put on
the agenda the need to review the EU policy in light of the activation of Directive 2001/55/EC on
temporary asylum to better integrate massively displaced persons of different asylum statuses
into the society of the host countries. This article aims to consider the realization of the right to
work of massively displaced persons as a condition for integration into the host societies. First
of all, the differences between refugees, economic migrants, and persons with temporary
protection are considered, since they have certain differences and specific features being
integrated into labor markets. It has been established that the key aspect of integration of refugees
should be observance of the ideas of recognition and enforcement of universally recognized
international human rights. The paper identifies the realization of the right to work as one of the
key elements in implementing the integration of the displaced persons in the receiving states and
determines that displaced persons have the potential to make a positive contribution to the
receiving states, if they are integrated into the labor markets of the receiving states. The paper
describes the need to realize the right to work, taking into account all the fundamental principles
consistent with the concept of decent work. It also identifies the factors that negatively affect
integration in the realization of the right to work, elimination thereof should be a key focus of the
integration strategy for the displaced persons.
Type of document
resource type::text::journal::journal article::research article
ISSN (of the container)
2029-4239
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Anglų / English (en)
Date Submitted
2023-01-25T13:13:16Z
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access