Klaipėdos universiteto studentų požiūris į maisto papildų vartojimą
Author |
---|
Budreikaitė, Asta |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2017 | 4 | 46 | 53 |
Tyrimo tikslas – atskleisti Klaipėdos universiteto (KU) I–IV kurso studentų požiūrį į maisto papildų vartojimą. Tyrimo objektas – studentų požiūris į maisto papildų vartojimą. Tyrimas atliktas Klaipėdos universitete 2016–2017 mokslo metais. Apklausoje dalyvavo 158 studentai: I kurso studentai sudarė 25,3 %, II kurso – 25,3 %, III kurso – 24,1 % ir IV – 25,3 %. Tyrimo metodai: literatūros šaltinių analizė, anketinė apklausa, matematinė statistika. Tarpgrupiniams skirtumams nustatyti taikytas chi kvadrato (χ2) kriterijus. Anoniminei apklausai panaudota R. Stuko ir kitų autorių (2006) parengta 24 uždarojo tipo klausimų anketa. Tyrimo rezultatai. Maisto papildus vartoja vidutiniškai 40,6 % KU studentų. Maisto papildus daugiausia vartoja III (52,6 %) ir IV (50 %) kurso studentai, o rečiausiai juos vartoja I ir II kurso studentai. Tiriant maisto papildų vartojimo dažnumą nustatyta, kad beveik kasdien maisto papildus vartoja 46,1 % IV kurso studentų, kitų kursų – mažiau. 1 mėnesį ar keletą mėnesių per metus maisto papildus vartoja įvairių kursų studentai: vartojimo tendencijos panašios I, II, III kurse. [...]
Research aim was to reveal Klaipeda University (KU) 1st – 4th year students’ attitude towards the use of food supplements. Research object – student attitude towards the use of food supplements. The research was conducted in 2016–2017 with a research sample consisting of Klaipeda University students (n = 158): year 1 – 25.3%, year 2 – 25.3%, year 3 – 24.1% and year 4 – 25.3%. Research methods: literature analysis, questionnaire, mathematical statistics. Chi-square (χ2) was used to determine the intergroup differences. The anonymous questionnaire was developed based on R. Stukas et al. (2006) questionnaire, consisting of 24 closed-ended questions. Research results show that about 40.6% of Klaipeda University students use food supplements: year 3 (52.6%) and year 4 (50%) students demonstrate the highest number of food supplement use, however, the first and the second-year students reveal the lowest number of food supplement use. Having analysed the frequency of food supplement use, it was determined that 46.1% of year 4 students use food supplements almost daily and other students use less. Students from different years of study demonstrate a diverse pattern of supplement use – 1 month or a few months per year, i.e. the use trends are very similar among year 1, 2, and 3 students. The majority of students throughout all years of study use food supplements for preventive measures and general body/immune system enhancement: 20% of year 1 32.5% of year 2, 21.1% of year 3 and 20% of year 4 students. The second most frequent reason behind the use of food supplements among the students – to compensate the missing vitamins/minerals in nutrition (p > 0.05). [...]