Possibilities of brand content integration into Youtube podcasts in Lithuania
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2021 | 86 | 93 | 104 |
Lietuviškojo socialinių medijų platformoje Youtube publikuojamo turinio tendencijos rodo, jog vis daugiau vartotojų dėmesio susilaukia lietuviškas tinklalaidžių turinys. Didelio dėmesio ir daugiatūkstantinius vartotojų peržiūrų skaičius generuojantis reiškinys Lietuvoje pamažu įsitvirtina kaip nauja medijos forma, gebanti ne tik generuoti unikalų turinį, tačiau taip pat pamažu tampanti ir patraukliu prekės ženklų integracijos kanalu. Nors lietuviškajame Youtube platformoje publikuojamame tinklalaidžių turinyje aptinkamos prekės ženklų integracijos tampa vis labiau įprasta rinkodaros forma, pasigendama išsamesnės šio metodo analizės, kuri leistų iš esmės įvertinti naujojo metodo potencialą. Dėl šių priežasčių tyrimo metu keliamas probleminis klausimas, kokios yra prekės ženklų ir jų turinio integracijos į Youtube tinklalaides galimybės ir kaip, naudojantis jomis, kurti veiksmingą reklamą Lietuvoje. Tyrimo objektas – prekės ženklų integracija lietuviškose socialinių medijų platformos Youtube tinklalaidėse. Straipsnio tikslas – išanalizavus prekės ženklo integracijos reiškinį, ištirti jo galimybes Youtube tinklalaidėse Lietuvoje. Remiantis moksline literatūra plačiau nagrinėjama Youtube turinio dalijimosi platforma, prekės ženklų integracijos metodas bei galimybės socialinių medijų kontekste, taip pat tinklalaidžių reiškinys ir jame aptinkamų prekės ženklų integracijų galimybės bei tendencijos. Taip pat atliekama kokybinė turinio analizė, kuri plačiau nusako tiriamo atvejo situaciją, įvardijamos tinklalaidžių turinyje aptinkamos prekės ženklų integracijos bei jų metodai. Siekiant išsiaiškinti tinklalaidžių žiūrovų nuomonę, anketinės apklausos būdu atliekamas kokybinis tyrimas. Ekspertų nuomonei išsiaiškinti vykdoma kokybinė anketinė apklausa bei pusiau struktūruotas interviu. Darbo pabaigoje pateikiami apibendrinti tyrimų rezultatai, pateikiamos išvados lietuviškųjų Youtube platformoje publikuojamų tinklalaidžių turinyje aptinkamų prekės ženklų integracijų atvejui apibrėžti, taip pat pateikiamos rekomendacijos, kurios gali užtikrinti sėkmingai bei efektyviai taikyti integracijos metodą. Siekiant užtikrinti, kad lietuviškame Youtube platformoje publikuojamame tinklalaidžių turinyje esanti prekės ženklų ir jų turinio integracija būtų paveiki, rekomenduojama:
- Atkreipti dėmesį į tinklalaidės turinį bei įsitikinti, jog jis neprieštarauja prekės ženklo pozicionuojamoms vertybėms.
- Nusprendus pasitelkti šio pobūdžio integraciją pasirinktoje tinklalaidėje, siekti kūrybiškų bei šmaikščių integracijos sprendimų, esant galimybei demonstruoti prekės ženklo produkciją ar paslaugas.
- Aiškiai apsibrėžti tikslus, kurių norima pasiekti pasitelkiama integracija, bei nustatyti kriterijus, kuriais planuojama pamatuoti integracijos sėkmę.
- Atidžiai ištirti dominančios tinklalaidės žiūrovų auditoriją. Lojalūs tinklalaidžių žiūrovai yra linkę palankiau vertinti turinyje aptinkamus prekės ženklus.
- Renkantis tinklalaidę vertėtų atsižvelgi į jos vedėjus bei jų vertinimą visuomenėje. Tinklalaidžių žiūrovai linkę atsižvelgti į tinklalaidės vedėjų patirtis, susijusias su demonstruojamos prekės ženklu.
As customers become immune to most forms of advertisement on the Internet, marketers seek new ways to get the attention of branded content. As podcast content on YouTube gains more and more users’ attention in the world and Lithuania, it raises the urge for both marketing professionals and researchers of the marketing field to analyse the possibilities of brands and its content integration in the podcasts. The problem analysed is how effectively integrate brand content into Youtube podcasts in Lithuania. Thus, the paper aims to analyse the phenomenon of brand content integration and to reveal its possibilities in You- Tube podcasts in Lithuania.