Refleksija kaip integrali mokymosi mokytis kompetencijos dalis
Author |
---|
Lukošūnienė, Vilija |
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2011 | 101 | 43 | 49 |
Šiame straipsnyje analizuojama refleksijos kaip integralios mokymosi mokytis kompetencijos dalies reikšmė suaugusio žmogaus ugdymosi procese.
Šiuolaikinio pasaulio iššūkiai kelia naujus reikalavimus suaugusiam žmogui. Visuomenei senstant darbo rinkoje didėja vyresnio amžiaus žmonių, o augant migracijai - kitų tautybių atstovų. Technologiniai pokyčiai lemia aukštos kvalifikacijos darbuotojų poreikį. Žmogui, norinčiam sėkmingai dirbti profesijos srityje, nebepakanka vienos kompetencijos ir vienos kvalifikacijos. Vis svarbesnėmis tampa bendrosios kompetencijos (kompiuterinis raštingumas, užsienio kalba, verslumas, socialiniai įgūdžiai, mokymasis mokytis).
Prisitaikyti prie pokyčių, atitikti keliamus reikalavimus gali tik nuolat besimokantis ir tobulėjantis žmogus. Didėja žmogaus atsakomybė už jo paties gyvenimą, nuolatinį mokymąsi ir visapusišką tobulėjimą. Vienas sėkmingo nuolatinio mokymosi elementas - mokėjimas mokytis. Sudėtinė mokymosi mokytis kompetencijos dalis suaugusiųjų mokymesi - mokymosi ir veiklos patirties refleksija, nes suaugęs žmogus iš kitų besimokančiųjų išsiskiria būtent patirties turėjimu.