Arts therapies as a health care profession in Latvia: education and practice
Author |
---|
Martinsone, Kristine |
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2009 | 18 | 5 | 18 |
Straipsnyje pristatoma dailės terapijos raidos koncepcija, aptariamas meno terapeuto profesijos atsiradimas, profesinių asociacijų veikla ir menų terapijos magistro studijų Latvijoje specifika. Straipsnio tikslas – supažindinti su nauju „menų terapijos“ terminu ir nauja sveikatos priežiūros profesija Latvijoje, pateikiant šių reiškinių sampratą ir sąvokas sveikatos priežiūros ir menų terapijos kontekstuose. Pristatomas pats menų terapijos procesas, struktūra, pritaikomumas, pažinimo galimybės, taip pat siekiama atskleisti menų terapijos galimybes, kurias galima panaudoti siekiant atskirų individų ir visuomenės gerovės. Menų terapija skirtingai interpretuojama įvairių šalių mokslinėje literatūroje. Tiek mokslininkai, tiek praktikai ir kitų sričių specialistai, kurių veikla susijusi su menų terapija, pateikia skirtingas šio termino sampratas. Todėl mokslinis menų terapijos pagrindimas Latvijoje remiasi integraliu-eklektiniu modeliu (Martinsone ir kt., 2008). Integralus-eklektinis menų terapijos modelis yra laikomas vienu iš esminių metodų Latvijoje. Todėl svarbia meno terapijos, kaip atskiros sveikatos priežiūros srities, atsiradimo Latvijoje sąlyga laikoma jos ribų apibrėžimas ir įvairių sričių specialistų bendradarbiavimo atsiradimas stiprinant supratimą apie meno terapijos veiklą, kuria siekiama užtikrinti visuomenės gerovę plačiąja sveikatos (fizinės, protinės ir socialinės) prasme. Išvados. Patirtis, sukaupta menų terapijos srityje, leidžia daryti išvadas, kurios yra svarbios stiprinant šios profesijos statusą visuomenėje, rengiant menų terapijos specialistus ir kuriant specialistų kvalifikaciją, įvedus aukštus profesinio meistriškumo standartus. Menų terapijos profesijos prestižo stiprinimas tampa nauju šio laikotarpio iššūkiu. Menų terapeutai turi patvirtinti savo išsilavinimą (žinias ir profesionalumą) ir rasti savo vietą sveikatos priežiūros darbo rinkoje. Menų terapijos srityje sklando daug kūrybinių idėjų ir planų, tokių kaip meno terapijos doktorantūros programos steigimas ir pan. Tokie žingsniai tampa naujais iššūkiais ir praturtina visą visuomenę.
The paper provides a conception of arts therapies development, establishment of the profession of “art therapist”, activities of professional associations and peculiarities of Master studies of Arts Therapies in Latvia. The aim of the article is to introduce art therapy as a new term and profession in Latvia by providing the understanding and definitions in the contexts of health care and arts therapies, process of arts therapies, as well as its structure, application, boundaries etc. and to show the potential of arts therapies and its possibilities which can be used for the promotion of welfare of the individual and the society. The term “arts therapies” is interpreted differently in the scientific literature of different countries. There are conceptual differences also among the leading specialists, as well as among practitioners and specialists of other spheres, arts therapists are related with. Therefore, the foundation of scientific basis of arts therapies providing the integrativeeclectic approach has been started in Latvia (Martinsone, Mihailova, Mihailovs, MajoreDusele, Paipare, 2008). The integrative-eclectic model of arts therapies is stressed as important approach in Latvia. Therefore the determination of particular boundaries is an important precondition for the development of arts therapies as a separate health care branch in Latvia and for establishing a co-operation with specialists of other branches by promoting the understanding about activities of arts therapies towards the improvement of the welfare from the broad aspect of the health – from physical, mental and social point of view.