Pasitikėjimo vadovu reikšmė darbuotojų veiklos efektyvumui
| Date | 
|---|
2018  | 
Šią dieną rinka tampa vis konkurencingesnė, dėl to įmonėms svarbu sėkmingai organizuoti darbuotojų veiklą ir tokiu būdu pasiekti geriausių rezultatų. Darbuotojų indėlis tampa esminiu sėkmės veiksniu, todėl pastaruoju metu skiriama daug dėmesio siekiant išsiaiškinti, kas didina darbuotojų gerovę ir efektyvumą organizacijoje [1, 2]. Vienas iš veiksnių, kurį tyrėjai įvardija kaip lemiantį darbuotojų veiklos efektyvumą, – pasitikėjimas tiesioginiu vadovu [3]. Pasitikėjimą vadovu galima apibūdinti kaip tikėjimą, jog kitas asmuo, kuriuo pasitikima, įvykdys tai, kas svarbu asmeniui, kuris pasitiki [4]. Taigi, galima sakyti, pasitikėjimas kitu asmeniu yra tikėjimas juo ir tuo, ko tikimasi iš jo. Tačiau, kalbant apie pasitikėjimą, svarbu nepamiršti, kad tai yra procesas, galintis nuolat kisti. Atlikti moksliniai tyrimai rodo, kad pasitikėjimas vadovu yra susijęs su darbuotojų efektyvumu [5]. Nors užsienyje pasitikėjimas vadovu yra tyrinėjamas – ir jau gana išsamiai ištirtas – veiksnys, Lietuvoje tokių tyrimų vis dar trūksta. Ir ypač – šiuo metu, kuomet iš vadovų reikalaujama gerų tarpusavio santykių su darbuotojais. Pastaruoju metu viešojoje erdvėje skelbiama įvairi informacija apie organizacijų veiklą, darbuotojų motyvavimą, elgesį su jais ir kt. Tokio pobūdžio žinios kelia klausimą – ar organizacijose dirbantys darbuotojai gali pasitikėti savo tiesioginiais vadovais ir ar didesnis pasitikėjimas yra reikšmingas darbuotojo efektyvumui atliekant savo darbą? Tyrimo tikslas – nustatyti pasitikėjimo tiesioginiu vadovu reikšmę darbuotojų veiklos efektyvumui.[...]