Kineziterapijos studijų programos praktikos parametrų darna - studijų kokybės garantas
Author | Affiliation | |||
---|---|---|---|---|
LT | ||||
Vilniaus kolegija | LT | LT |
Date |
---|
2009 |
Gyventojø sveikata yra didþiausia visuomenës socialinë ir ekonominë vertybë, asmens ir visuomenës fizinë, dvasinë ir socialinë gerovë [1]. Nuolatos saugoti þmoniø sveikatà, gerinti gyvenimo kokybæ bei sudaryti visiems gyventojams vienodas galimybes gauti geros kokybës paslaugas bei naudotis sveikatos prieþiûros resursais yra pagrindinis sveikatos apsaugos sistemos tikslas. Sveikatos sistemos veikla priklauso nuo þmoniø, teikianèiø sveikatos prieþiûros paslaugas, þiniø, ágûdþiø ir motyvacijos. 1991 m. patvirtintoje Nacionalinëje sveikatos koncepcijoje sveikatos prieþiûros specialistø rengimas pagal Europos Sàjungos standartus iðskiriamas kaip vienas svarbiausiø sveikatos sistemos plëtojimo prioritetø. Sveikatos prieþiûros profesijø atstovø rengime þiniø, ágûdþiø bei gebëjimø ágijimas ypatingai svarbus. Jais remiasi klinikinis màstymas ir sprendimø priëmimas. Studijø filosofija susijusi su pasirengimu praktinei veiklai, orientuojamasi á aktyvø mokymo/mokymosi procesà. Koleginëse Kineziterapijos studijø programose treèdalis studijø laiko skiriama praktikoms. Jø metu studentai turi galimybæ teorines þinias pritaikyti praktinëje veikloje realiomis darbo sàlygomis. Taip ugdomi praktiniai ágûdþiai. Praktikos kokybæ lemia daugybë veiksniø. Tai studentø teorinis pasirengimas ir motyvacija, praktikos vadovø-kineziterapeutø profesionalumas, pedagoginis pasirengimas ir kt. Taèiau vienas ið svarbiausiø – esminiø praktikos parametrø dermë. Lietuvoje neatlikta moksliniø darbø, nagrinëjanèiø kineziterapeutø rengimà, kineziterapijos studijoms skirtø studijø programø ar praktikos – kaip studijø programos dalies, kokybæ.