Teaching Olympic and Paralympic values
Author |
---|
Tiemann, Heike |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2014 | 4 | 29 | 32 |
Atsižvelgiant į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją (toliau tekste – konvencija), kurią pasirašė per 150 pasaulio šalių, vienas svarbiausių uždavinių yra sukurti visus mokinius apimančią švietimo sistemą ir ją įgyvendinti visais lygiais. Tokia sistema skatina lygiavertį požiūrį į visus vaikus, nepriklausomai nuo jų lyties, tautybės arba neįgalumo. Olimpinio ugdymo programa gali būti laikoma ir naudojama kaip priemonė tokiai sistemai įgyvendinti. Taip pat svarbu išsiaiškinti, kokios vertybės gali būti ugdomos tokia programa. Iki šiol apie olimpines ir parolimpines vertybes buvo diskutuojama iš skirtingų pozicijų, jų nesujungiant į bendrą visumą. Vertybės, kurias pažymi Tarptautinis olimpinis komitetas, – meistriškumas, draugystė ir pagarba, bei Tarptautinio parolimpinio komiteto įvardytos vertybės – drąsa, pasiryžimas, įkvėpimas ir lygybė – turi daug ką bendro arba netgi reiškia tą patį. Siekiant sukurti kiek įmanoma labiau visus mokinius apimančio švietimo aplinką mokykloje, tokios parolimpinės vertybės kaip pasiryžimas, lygybė, drąsa ir įkvėpimas turi būti traktuojamos kitaip, priartinant jų interpretaciją prie tikslinės grupės poreikių. Olimpinio ugdymo programos, skirtos mokykloms, turi būti rengiamos įvertinant visus mokinius apimančio švietimo aplinką, kad jomis būtų galima labiau atkreipti dėmesį į mokinių skirtingumus ir visus įtraukti į dalyvavimą. Parolimpinės vertybės turi būti aiškinamos ir ugdomos įvertinant neįgalumo tikimybę.